دیدار رئیس جمهور با رهبری وزرات زراعت و تیم کاری وی

وزارت زراعت ابیاری و مالداری باید در صد روز نخست، طرح خود در باره مسایل عملى، محسوس و ضرورى را تحت پوشش قرار دهد و خواسته هاى مردم عام را مورد توجه قرار دهد. رئیس جمهور اشرف غنی دیروز در نشست با اسدالله ضمیر وزیر زراعت و تیم کارى وی،  بر آبیارى، مصوونیت خوراکى، ذخایر ستراتیژیک، بازاریابى، ترویج زعفران و تقویت ظرفیت و تجدید نظر وزارت زراعت تاکید نمود.

 به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” در این نشست، طرح وزارت زراعت ابیاری و مالداری مورد ستایش رئیس جمهور قرار گرفت و به این وزارت دستور داده شد تا در صد روز نخست طرح خود، مسایل عملى، محسوس وضرورى را مورد بحث قرار دهد و به خواسته هاى مردم عام توجه نماید.

اقای اشرف غنی، بر آبیارى، مصوونیت خوراکى، ذخایر ستراتیژیک، بازاریابى، ترویج زعفران و تقویت ظرفیت در وزارت زراعت

تاکید نمود وگفت این وزارت باید با ادارات کلیدى دولت نشست هاى را برگزار نماید تا یکجا مطابق تقاضاهاى نهادهاى دولتى براى رشد وتقویت تولیدات داخلى و استفاده از آن، تلاش گردد. رئیس جمهوری، در عرص? ترویج، پروسس و بازاریابى زعفران از تمایل جدى امارات متحد? عربى یاد نمود و افزود که چین و آذربایجان نیز به زعفران افغانستان علاقه دارند.

رییس جمهور تاکید کرد که اکنون به سران جهان در عوض لاجورد بر اهداى زعفران و موضوع  بازاریابى براى محصولات داخلى، به سطح عالى توجه مى کنیم.

او همچنین وزارت زراعت را مامور کرد که باید بر طرح خرید گندم، محصولات باغدارى، و مهمتر از همه به بازاریابى و تقویت پروسس انگور به طور جدى کار نماید.

اشرف غنی همچنین از وزارت زراعت خواست تا ظرف چهار و نیم سال بعد، کارمندان این وزارت بتواند تمامی طرح های این وزارت را تطبیق نموده و برآن نظارت نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *