ناتو روی تقویه‌ی مشارکت در ماموریت قاطع افغانستان راهکار تعریف می‌کند

تقویت مشارکت ناتو با افغانستان از موضوعات اصلی نشست وزرای خارجه این پیمان در آنتالیا در ترکیه خواهد بود. ینس استولتن برگ دبیرکل ناتو می‌گوید: در این نشست همچنین انتظار می‌رود که روی حضور ناتو پس از پایان ماموریت آموزشی و مشورتی نیز تصمیم گرفته شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نشست وزرای خارجه ناتو فردا و پس فردا در آنتالیا برگزار می‌شود و قرار است صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان هم در روز اول این نشست سخنرانی کند.

آقای استولتن برگ دیروز در یک نشست خبری در بروکسل، ابراز امیدواری کرد که ناتو پس از پایان ماموریت قاطع هم به حضورش در افغانستان ادامه دهد. او گفت که در نشست آنتالیا، بحث خواهد شد که چگونه می‌توان مشارکت در افغانستان را تقویت کنیم. دبیر کل ناتو یک بار دیگر از توانمندی و ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان تمجید کرد، اما گفت که این نیرو‌ها همچنان به کمک نیاز دارند. او بر حمایت

نیروهای ناتو از نیروهای امنیتی افغانستان نیز تاکید کرد.

نشست دو روزه وزرای خارجه ناتو فردا چهارشنبه در آنتالیا در ترکیه آغاز می‌شود. قرار است در این نشست هیئتی از افغانستان نیز حضور داشته باشد و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور هم در نشست روز اول، در مورد وضعیت جاری در افغانستان به کشورهای عضو ناتو توضیحاتی ارائه می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *