مهاجمان مسلح، برمهمان‌خانه‌ی درکابل یورش بردند

مسوولان امنیتی شهر کابل تایید میکنند که پنج تبعه‌ی خارجی و سه مهاجم انتحاری، در حادثه‌ی شب گذشته در شهر کابل کشته شده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیوی تمدن ” عبدالرحمان “رحیمی” قوماندان امنیه‌ی کابل گفته است که در این رویداد پنج تبعه خارجی دیگر نیز زخم برداشته اند.

سفارت امریکا در کابل تایید کرده است که یک تبعه امریکایی نیز مشمول کشته شده های این رویداد می باشد.

مخالفان مسلح دولت که گفته شده تعداد شان به سه تن میرسید حوالی ساعت هشت و سی شب گذشته بالای مهمانخانه بنام “پارک پلیس” در ساحه کلوله پشته مربوط حوزه چهارم امنیتی حمله کردند و درگیری میان آنان و نیروهای امنیتی حدود پنج ساعت ادامه یافت.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل به خبرنگاران گفته است که پنجاه و چهار تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شده اند که چهل و پنج تن آنان اتباع خارجی بودند.

گفته شده که بیشتر اتباع خارجی برای اشتراک در کنسرتی به مهمانخانه پارک پلس آمده بودند و مهاجمان قبل از آغاز کنسرت بر این مهمانخانه حمله کردند.

امرسینا سفیرهند درکابل نیز گفته است که به اتباع هندی در این حادثه تلفات وارد شده است.

در این حال برخی از رسانه های هندی گزارش داده اند که دو تبعه هندی در این مهمانخانه کشته شده اند.

گفته شده است که شماری از اتباع ترکی نیز در این مهمانخانه حضور داشته اند اما تا حالا معلوم نیست که به آنان نیز تلفات وارد شده است یا نه.

تا حالا مسوولیت این حمله را گروهی بر عهده نگرفته اما قبل از این بیشتری همچو حملات از سوی طالبان مسلح انجام شده است.

در حدود ۱۰ روز این چهارمین حمله است که در شهر کابل صورت می گیرد، قبل از این حادثه دو حمله انتحاری بالای کارمندان لوی څارنوالی در ساحه دارالامان شهر کابل انجام شد که تلفات نیز در پی داشت.

همچنان روز چهارشنبه در نتیجه انفجار ماین مقناطیسی در یک واسطه نیروهای امنیتی در سرک دارالامان در غرب شهر کابل دو تن زخم برداشتند.

هرچند تدابیر شدید امنیتی در شهر کابل وضع شده اما انجام این حملات یکبار دیگر سبب نگرانی جدی باشنده های این شهر گردیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *