کشته و زخمی شدن ۱۲۰ مخالف مسلح در ۲۴ ساعت‌گذشته

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در پی عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی در ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌هایی از کشور، بیش از ۱۲۰ مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن “در  این اعلامیه‌یی که از سوی این وزارت به نشر رسیده آمده‌است که این عملیات‌های تصفیه‌یی به هدف سرکوب جنگ‌جویان مخالف دولت و تامین ثبات در این بخش‌های کشور روی‌دست گرفته شد.

در این عملیات‌ها ۸۶ طالب مسلح کشته و ۳۷ تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند. هم‌چنان مقداری جنگ‌افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده و ۲۰ حلقه ماین را کشف و خنثا کرده‌اند.

در این میان یک عملیات در ولسوالی چهارصدۀ ولایت غور راه‌اندزی شده که در درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی ۴۳ شورشی کشته و ۲۰نفرشان زخمی گردیده‌اند.

هم‌چنان در جریان این عملیات‌ها ۱۶ مخالف مسلح در ولسوالی‌های گرشک و موساقلعۀ هلمند کشته و ۱۰تن زخمی شده‌اند، ۶ شورشی در ولسوالی دلارام نیمروز، ۱۶نفر در ولسوالی‌های شینکی و نوبهار زابل و پنج جنگ‌جوی دیگر در ولایت لوگر کشته و شش تن شان زخمی گردیده‌اند.

در اعلامیۀ وزارت دفاع آمده‌است که در این مدت دوتن از نیروهای ارتش ملی نیز در درگیری‌ها و انفجار ماین جان باخته‌اند.

عملیات‌های نیروهای امنیتی در حالی در بخش‌های مختلف کشور جریان دارد که طالبان نیز اخیرن پس از اعلام عملیاتی زیر نام عزم، به حمله‌های‌شان افزایش داده‌اند.

اما وزیر داخلۀ افغانستان می‌گوید که به نیروهای امنیتی دستور داده تا دشنان مردم(شورشیان) شورشیان را به خاک و خون بکشانند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *