مردم عربستان درپی حمایت از آیت الله النمر به جاده‌ها ریختند

مردم شهر قطیف در شرق عربستان امروز برای همبستگی دوباره با آیت الله شیخ  باقر “النمر” روحانی بارز شیعه این کشور تظاهرات می کنند.

به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن “،  مخالفان حکم اعدام النمر، از جمله جنبش جوانان آزادیخواه از مردم خواستند که در تظاهرات امروز با عنوان “آیت الله نمر در خطر است” شرکت کنند.

این تظاهرات امروز پنجشنبه در شهر القطیف در استان الشرقیه عربستان برگزار شد.

مخالفان عربستانی اعلام کردند: تظاهراتی نیز با عنوان “آیت الله نمر باید آزاد گردد” فردا جمعه در شهر العوامیه در شرق عربستان برگزار خواهد شد.

شنبه آینده نیز تظاهرات دیگری با عنوان “جانم فدایت” در همبستگی با این روحانی بارز در شهر العوامیه برگزار خواهد شد.

دادگاه سعودی آیت الله شیخ نمر باقر النمر را به علت حمایت از خواسته های مردم در رفع تبعیض و بی عدالتی در جامعه، دستیابی به آزادی و دموکراسی و مبارزه با فساد ریشه دوانده در ارکان نظام حاکم در عربستان به اعدام محکوم کرده است.

این حکم موج گسترده ای از اعتراضات و محکومیت ها را در سطح داخلی و خارجی به همراه داشته است. مردم، شخصیت های دینی و سیاستمداران کشورهای اسلامی به نظام سعودی درخصوص هرگونه تعرض به جان آیت الله شیخ نمر هشدار داده اند.

حمزه الشاخوری از چهره های سیاسی مخالف عربستانی نیز از همه آزادگان جهان خواست که برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت الله نمر تلاش کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *