میلیون‌ها زائر از سالروز شهادت امام موسی”کاظم” (ع) در بغداد تجلیل به‌عمل آوردند

همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) میلیون‌ها زائر از سر اسر جهان، امروز در میان تدابیر شدید امنیتی در مرقد آن امام گرانقدر در بغداد حضور یافتند.

به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن ” به نقل از رسانه‌های خبری عراقی، یک منبع مسئول در کاظمیه در شمال بغداد با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر در مرقد امام موسی کاظم (ع) گفت: یک طرح امنیتی و خدماتی ویژه برای امروز تدارک دیده شده و یک اتاق عملیات متشکل از فرماندهان عملیات بغداد، دستگاه‌های امنیتی، دفتر اوقاف شیعیان، عتبات کاظمیه و ادارات خدماتی تشکیل شده است.

وی افزود که تدابیر لازم به منظور مقابله با هر گونه حوادث امنیتی احتمالی اتخاذ شده است به خصوص اینکه در بغداد برخی گروه‌های تروریستی و افراد پناهنده مشکوک وجود دارند.

وی در ادامه تصریح کرد که برنامه‌هایی نیز برای اجرای بهتر زیارت امروز تدارک دیده شده از جمله اینکه اعلامیه‌های فرهنگی درباره سیره امام موسی کاظم (ع) تهیه و اتوبوس‌هایی برای حمل و نقل مسافران و تامین آب و غذا برای آنها در نظر گرفته شده است.

مشارکت بیش از ۱۷۰۰ کاروان برای ارائه خدمات به زوار

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۷۰۰ کاروان برای ارائه خدمات به زائران مرقد امام موسی بن جعفر (ع) مشارکت دارند و ۸ وزارتخانه و تعدادی از نهادها نیز در اجرای طرح امنیتی و خدماتی ویژه شرکت دارند.

منابع عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که خیابان‌های اصلی در بغداد به مناسبت مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بسته شده است و هزاران نیروی امنیتی در بغداد مستقر شده اند.

از سوی دیگر شهرداری بغداد از حضور هزاران زائر در شهر کاظمین خبر داد و به تلاش های مناطق چهارده گانه شهرداری ها برای ارائه خدمات به زائران اشاره کرد.در بیانیه شهرداری بغداد آمده است: شهر مقدس کاظمین هم اکنون شاهد حضور صدها هزار زائری است که با پای پیاده از مناطق مختلف بغداد و دیگر استان‌ها و برخی کشورهای عربی و اسلامی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در روز پنجشنبه(فردا) آمده اند.

شهرداری بغداد بیان کرد: بغداد پایتخت عراق امسال در این حزن شهادت امام موسی کاظم(ع) سیاه پوش خواهد شد و هزاران هیئت عزاداری برای ارائه خدمات به زائران در بغداد مستقر شده اند و این فرصتی برای تقویت روابط و ریشه کنی اختلافات و تلاش برای تحکیم وحدت و مقابله با تروریسم است.

از سوی دیگر «بهاء الاعرجی» معاون نخست وزیر عراق در جریان بازدید از کاظمین از زائران شرکت کننده در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خواست که برای گرفتن فرصت از تروریست‌ها، نهایت همکاری را با نیروهای امنیتی داشته باشند.

لازم به ذکر است که روز گذشته در انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر عبور زائران امام موسی کاظم(ع) در منطقه السعدون بغداد ۱۰ نفر شهید و ۹ نفر دیگر زخمی شده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *