ستاره‌ی بدرخشید و ماه مجلس شد ـ تجلیل از بعثت النبی در غرب کابل

از بعثت پیامبر اسلام (ص) امروز با حضور شماری از علما و مردم در غرب کابل تجلیل شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” سخنرانان در این مراسم گفتند: عرب جاهلی در زمان بعثت پیامبر (ص) بدترین شرایط خود را داشت، دچار سقوط اخلاقی و انسانی بود و قتل و غارت، فساد و فحشاء و زنده به گور کردن دختران در آن رایج بود که در چنین شرایطی خداوند، پیامبری را از میان آنها برگزید که با تعلیم و تزکیه و مجاهدت فراوان همین ملت غرق در ظلمت را به انسان هایی نورانی و متقی و تسلیم در برابر امر الهی تبدیل کرد. آنان از بازگشت نابسامانی ها در کشورهای اسلامی و برابری آن با دوران قبل اسلام ابراز نگرانی کردند.

در مراسمی که امروز به مناسبت بعثت پیامبر اکرم (ص) در غرب کابل برگزار شده بود سخنرانان بعثت را کمال انسانی و تخلّق به اخلاق ملکوتی و بازداشتن انسانها از جهل و ظلم و تباهی دانستند و تاکید کردند: بشریت امروز متأسفانه بیش از هر زمانی گرفتار مادیات شده و از خود معنوی و اخلاقی اش فاصله گرفته است گفت: مبعث شریف نبی اکرم (ص) حادثه ای بسیار مهم و عظیم و به عبارتی عظیم ترین حادثه و واقعه ای است که در عالم هستی رخ داده است. سخنرانان همچنین به اوصاف پیامبر اکرم (ص) در قران کریم و روایات پرداختند.

استاد  محمد اکبری نماینده مردم بامیان در مجلس نیز در سخنانی به تشریح اوضاع قبل بعثت پرداخت و گفت: در آن زمان اعراب غرق در فساد بودند. اخلاق معنا نداشت و خرافات سراسر زندگی عربها را در برگرفته بود که پیامبر اکرم (ص) از جانب خداوند مبعوث شد و آنچنان انسانیت را ساخت که همان اعراب جاهل حاضر بودند خود را قربانی دین، کرامت انسانی و رفتارهای اسلامی کنند.

وی همچنین اشاره ای به عصر حاضر کرده گفت: امروزه اعمالی صورت میگیرد که یاد اور قبل از اسلام است. استاد اکبری گفت: شماری از کشورها که داعیه دار اسلام و مسلمانی هستند به صورت بی رحمانه مسلمانان را به آتش میکشند و در شرایطی که مکانهای مقدس مسلمانان در

اشغال یهود است اما یک گلوله هم به طرف آنها شلیک نمی کنند. او گفت این  جنایت ها و کشتار مردان و زنان و کودکان بی دفاع در کشورهای اسلامی بیانگر بازگشت به جاهلیت در عصر مدرن است.

در این مراسم دو گروه سرود نیز به اجرا پرداختند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *