صدیقی: هیچ ولسوالیِ در معرض سقوط نیست

هیچ ولسوالی کشور با خطر سقوط روبرو نیست. مقام‌ها در وزارت داخله با اعلام این مطلب می‌گویند: در یک هفته گذشته تلفات سنگینی به مخالفان مسلح دولت وارد شده است.

 به گزارش گشبکه تلویزیونی تمدن ” به تازگی برخی نهادها از افزایش ناامنی‌ها و رخدادهای امنیتی ابراز نگرانی کرده‌اند. شماری از نمایندگان مجلس هم از احتمال سقوط چندین ولسوالی به دست مخالفین هشدار داده‌اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله اما این نگرانی‌ها را بی‌جا خوانده است. او همچنین با بی‌اساس خواندن نگرانی‌ها در مورد احتمال سقوط شماری از مناطق و یا ولسوالی‌های 

کشور گفت که نیروهای افغان تجهیزات و امکانات کافی در دست دارند و درهمکاری با مردم می‌توانند از کشور دفاع کنند. صدیقی تاکید کرد، هیچ ولسوالی در کشور به دست مخالفین سقوط نخواهد کرد و نیروهای امنیتی قدرت پاسخ و دفع حمله‌های مخالفین را دارند.

صدیقی با اعلام این که در جریان عملیات‌های اخیر تلفات سنگینی به مخالفین وارد آمده گفت: تنها در یک هفته گذشته در عملیات نیروهای امنیتی ۳۷۲ مخالف مسلح کشته و ۴۸ تن اسیر شده‌اند. سخنگوی وزارت امور داخله افزود که نیروهای امنیتی در نزدیک به ده ولایت کشور از جمله قندز، بغلان، فاریاب، بدخشان، زابل و غزنی، ۱۲۰ عملیات را انجام داده‌اند. در همین حال، برخی از اعضای ولسی جرگه با تمجید از تلاش‌های نیروهای امنیتی، اما بر تجهیز بیشتر و افزایش توانایی‌های آنان تاکید دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *