صد رور نخست دولت وحدت ملی در محک

رئیس جمهوری در ادامه طرح کاری صد روزنخست ادارات دولتی، دیروز با مسئولان ارشد وزارتخانه های مواد مخدر و سرحدات، اقوام و قبایل دیدار کرد.

به گزارش شبکه “تلویزونی تمدن “اقای اشرف غنی گفته وزارت سرحدات باید به ۹۴ ولسوالی سرحدی به عنوان یک اولویت توجه کند. رئیس جمهوری همچنین از معضلی بنام مواد مخدر، ابراز نگرانی کرده و گفته که مبارزه با این پدیده نیازمند بسیج ملی است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه های جداگانه از بررسی برنامه های کاری صد روزنخست وزارت خانه های مبارزه با مواد مخدر و سرحدات، اقوام و قبایل خبر داده و در بخشی از آن به راهکارهای اشاره کرده که توسط گلاب منگل وزیر وزارت سرحدات ارائه شده است. رئیس جمهوری اما گفته که باید پیام ها به مردم افغانستان واضح، واقع بینانه و عملی باشد.

اشرف غنی از اقای منگل خواست تا در برنامه صد روز نخست کاری خود، روی ۹۴ ولسوالی سرحدی که بگفته وی، اکثریت شان از خدمات دولتی محروم می باشند، تمرکز نماید. ارج گذاری به شخصیت های ملی، علمی و فرهنگی، توجه به وحدت ملی وایجاد ذهنیت مثبت به باشندگان سرحدی نسبت به حکومت از مواردی بودند که رئیس جمهوری از وزارت سرحدات خواسته تا به آنها توجه نمایند.

کارمشترک وزارت های سرحدات، تحصیلات عالی و معارف در مورد رشد علمی و سواد برای اقوام سرحدی از دیگر پیشنهادهای رئیس جمهوری در این نشست بوده است.

رئیس جمهور اشرف غنی، در دیدار جداگانه با مقام های وزارت مبارزه با مواد مخدر هم گفته  که مبارزه با این پدیده نیازمند بسیج ملی است. وی افزود که با توجه به معضل مواد مخدر، رهبری جلسات کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر را خود وی شخصا به دوش خواهد گرفت.

اقای اشرف غنی با اشاره به نتایج بررسی های اخیر در مورد افزایش معتادین، خواهان مطرح شدن این معضل به یک بحث جدی درسطح ملی و وزارتخانه های کشور شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *