برنامه‌های وزارت خارجه، زیر تلسکوپ ارگ در صد روز نخست

محمد اشرف غنی رییس جمهور می‌گوید: سفارتخانه‌های کشور باید به نمایندگی‌های خدمتگذار به مردم تبدیل شوند و سیاست خارجی نباید در دست چند تن محدود باشد. رییس جمهوری همچنین بر هماهنگی بین دست اندرکاران سیاست‌های داخلی و خارجی تاکید کرده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن  “در ادامه ارزیابی برنامه‌های صد روز نخست ادارات دولتی، روز گذشته برنامه‌های وزارت خارجه مورد ارزیابی قرار گرفت. صلاح الدین ربانی وزیر خارجه و شماری از مقامات ارشد این وزارت با حضور در ارگ، برنامه‌های شان را به رییس جمهور ارائه کردند. به اساس خبرنامه ارگ، آقای ربانی در چارچوب برنامه صد روز نخست، اقدامات وزارت خارجه را در عرصه‌های مختلف از جمله اصلاحات اساسی در امور بنیادی و منابع بشری، دیپلماسی عامه، اقتصادی- توسعوی، امنیتی، فرهنگی و آموزشی، تحکیم و گسترش مناسبات با کشورها و سازمان های بین المللی و تطابق آن با پنج حلقه سیاست خارجی کشور، همکاری های منطقوی، حقوق شهروندان و مهاجرین، حقوق

بشر و امور بین المللی زنان و علمی سازی سیاست خارجی افغانستان، ارایه کرد.

خبر نامه افزوده که آقای اشرف غنی هم در این دیدار گفته که سیاست خارجى کشور، نباید در دست چند تن محدود بماند و باید دست اندرکاران سیاست خارجی، از سیاست داخلی و بر عکس آن، کابینه و والیان از سیاست خارجی مطلع باشند.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اصل شایسته سالاری در وزارت امور خارجه گفت، باور حکومت این است که هیچ افغان از افغان دیگر کمتر و یا بیشتر نیست و این مسئله باید به یک فرهنگ در وزارت امور خارجه و نمایندگی های دیپلماتیک افغانستان در خارج از کشور تبدیل شود. او همچنین خواستار اصلاحات در برخی سفارت خانه‌های افغانستان شد. اشرف غنی همچنین بر حمایت از شهروندان مهاجر کشور، بخصوص در کشورهای پاکستان، ایران و کشورهای عربی تاکید کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *