تفاهم‌نامه‌ی امنیتی، زیر ذره‌ببن مجلس

نمایندگان امروز خواهان بررسی متن تفاهمنامه امنیتی افغانستان و پاکستان در مجلس شدند. اعضای مجلس گفتند: هنوز معلوم نیست دراین تفاهمنامه چه مواردی ذکرشده و نمایندگان حق دارند تا درمورد جزئیات آن اطلاعات حاصل کنند. اعضای مجلس گفتند پس از مطالعه مفاد این تفاهمنامه درمورد آن تصمیم گیری خواهند کرد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” خبر امضای تفاهمنامه امنیتی میان افغانستان و پاکستان با واکنشهای تندی مواجه شد. باوجود اینکه حکومت درپاسخ به این واکنشها گفته که این تفاهمنامه هنوز به امضا نرسیده و آنچه که امضا شده چهارچوب تخنیکی آن است اما نمایندگان امروزگفتند: متن کامل تفاهمنامه باید به مجلس فرستاده شود.

نمایندگان گفتند: پاکستان همواره تمویل کننده تروریسم بوده و هیچگاه برتعهدات خود درقبال افغانستان صادق نبوده است. آنها ازحکومت خواستند تا درمورد روند گفتگوهای صلح روشن عمل کرده وبه مردم بگوید که برای تامین صلح با چه کسانی باید گفتگو شود.

نمایندگان، از عدم توافق کلی در درون حکومت هم انتقاد کرده و اظهار داشتند که سران حکومت باید اختلافات جزئی را کنارگذاشته و درمورد تصمیم گیریهای کلان ملی با اتفاق نظر عمل کنند. به باورآنها اگر وحدت رای درمیان سران حکومت ایجاد گردد دستیابی به اهداف درسیاستهای خارجی و داخلی بیشتر خواهدشد. 

این نمایندگان ازمجلس خواستند تا روی طرح منسجم کارکرده و این طرح را برای عملی شدن دراختیار سران حکومت قراردهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *