حمله برنماز گزاران شیعی درعربستان، دکترین جنگ فرقه‌ای از داعش

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی بر یک مسجد شیعیان در شهر قطیف که  دیروز در شرق عربستان را محکوم روی داد، محکوم کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “بان کی مون این حمله را نفرت آور و عمل تروریستی دانسته است. در این حمله دستکم ۲۱ تن کشته و حدود صد نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است.

فرحان الحق، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در نیویارک گفت: دبیرکل سازمان ملل حمله انتحاری بر مسجد علی بن ابی طالب (ع) در ولایت قطیف عربستان را با شدیدترین الفاظ محکوم می کند. وی افزود، این حمله یک عمل تروریستی و نفرت آور است و با هدف ترویج درگیری های فرقه ای انجام شده است.

 ” دبیرکل سازمان ملل با شدیدترین لحن حمله تروریستی بر مسجد شیعیان در شهر القدیح در شرق عربستان سعودی را محکوم می کند. در این حمله شمار زیادی در نمازجمعه کشته و زخمی شدند. دبیرکل سازمان ملل معتقد است حمله بر محل های عبادت یک عمل نفرت آور و هدف از آن ترویج درگیری های فرقه ای است. دبیرکل با خانواده های قربانیان و دولت عربستان ابراز همدردی می کند”

به اساس گزارش رویترز در حمله دیروز در شرق عربستان ۲۱ تن کشته و حدود صد تن زخمی شده اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و مشخصات انتحارکننده را منتشر کرده. وزارت داخله عربستان این حمله را عمل تروریستی دانسته و گفته برای دستگیری و محاکمه عاملان این جنایت تروریستی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *