دزدی سر گردنه‌ها، سد راه ترانسپورت ملکی در سمنگان

مالکین و رانندگان موترهای باربری ومسافری شاهراه ولسوالی های دره صوف بالا وپایان ولایت سمنگان از نا امنی در این مسیرها نگران اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “آنان می گویند، دوزدی های مسلحانه درمسیر این دو ولسوالی تا ولایت بلخ صورت می گیرد و مسئولین محلی نسبت به تامین امنیت مال و جان مسافرین در این مسیرها بی پروایند

شاهراه دره صوف تا بلخ یکصد و شصت کیلومتر طول دارد و باشندگان ولسوالی های شولگره وکشنده بلخ، دره صوف بالا و پایان سمنگان و سنچارک ولایت سرپل از این مسیر استفاده می کنند

این شاهراه بعد از قیر ریزی سهولت های زیادی را برای مردم این مناطق بوجود آورده و روزانه علاوه بر تردد مسافرین و انتقال اموال تجارتی، ده ها عراده موتر، صدها تن ذغال سنگ را نیز به کابل و ولایات شمال کشور انتقال می دهند.

اما سرقت های مسلحانه در این اواخر، تردد برای مسافران و رانندگان را دشوار کرده و جان و مال آن را با خطر جدی مواجه کرده است.

اما ولسوال های دره صوف بالا و پایان، با اطمینان از تامین امنیت راه های تحت کنترل خود، تاکید می کنند که امنیت خارج از ساحه تحت اداره آنها را باید ولسوالی های همجوار شان تامین کنند.

با اینحال، مالکان و رانندگان این مسیرها اظهار می دارند که روزانه میلیون ها افغانی پول از طریق انتقال ذغال سنگ توسط موترهای آنها به خزانه  دولت واریز می گردد اما مقام های مسئول به فکر تامین امنیت شان نیستند و در این اواخر حضور افراد مسلح غیر مسئول در این شاهراه، افزایش یافته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *