عالمی‌بلخی: هیچ کودک افغان در ایران بی‌سواد نمی‌ماند

سید حسین عالمی بلخی  وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفته با مذاکراتی که با مقام های ایرانی صورت گرفته هیچ کودک مهاجر در سال جدید تحصیلی از تحصیل باز نخواهد ماند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” عالمی بلخی گفت در دیداری که با مقام رهبری جمهوری اسلامی را داشته، دو مسئله را در ارتباط با مهاجرین کشور از ایشان خواسته است؛ عفو مهاجرین محکومین به اعدام وبی سواد نماندن هیچ کودک افغان!

سید حسین عالمی بلخی که دریک سفر رسمی به ایران رفته، در دیدار با مهاجرین کشورمان در مشهد مقدس گفته که تلاش ها جریان دارد تا موضوع مهاجرین از حاشیه بیرون شده و بعنوان یک موضوع اصلی مطرح گردد. وی با اشاره به مشکلات مهاجرین کشور در ایران و پاکستان یاد آوری کرده که مساعی دولت افغانستان برآن است تا بازگشت مهاجرین بصورت داوطلبانه و عزتمندانه صورت گیرد. اقای عالمی بلخی ضمن تاکید برپاسخگو بودن وزارت مهاجرین در برابر شورای ملی کشور گفته، در سفرهای خود به پاکستان و ایران تلاش کرده تا از اخراج اجباری مهاجران جلوگیری نموده و در توافق با مقام های این کشورها، رویه قانونمند را در دستور کار مهاجرین قرار دهد.

وی گفت که از رهبر جمهوری اسلامی خواسته تا مهاجرین که در ایران محکوم به اعدام هستند را عفو نموده و همچنین هیچ فرزند مهاجر در سال جدید تحصیلی از تحصیل و آموزش باز نماند. اقای عالمی بلخ گفته که مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران در هردو مورد قول مساعد داده است.

سفرهای مهاجرین به داخل کشور بدون اینکه کارت اقامت شان باطل گردد و همچنین ثبت همه مهاجرین فاقد مدرک اقامت از دیگر موضوعاتی اند که بگفته وزیرمهاجرین و عودت کنندگان، قول همکاری از مقام های ذیربط جمهوری اسلامی ایران در زمینه، دریافت کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *