صلح ماموریتِ بزرگ دولتِ وحدت ملی

رییس جمهور اشرف غنی، صلح را از اولویت‌های مهم حکومت در صد روز نخست اعلام کرده و گفته که همه‌ی وزارت خانه‌ها در این زمینه تلاش کنند. آقای اشرف غنی همچنین، تامین امنیت، فقر زدایی، مبارزه با مواد مخدر و حمایت از حقوق زنان و جوانان را از برنامه‌های کلیدی حکومت وحدت ملی دانسته است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در جلسه دیروز کابینه که به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری برگزار شد، وی از گفتگوهایش با وزارت خانه‌های مختلف سخن گفت و افزود، در این گفتگوها تلاش شده تا برنامه‌های کوتاه مدت ادارات دولتی برای صد روز نخست روشن شود. رئیس جمهوری در این جلسه از جنگ تحمیلی سخن گفته و افزوده که تمامی ادارات و بخصوص ارگان های امنیتی وظیفه دارند که برای آوردن صلح در کشور تلاش کنند. او با بیان این که مردم از حکومت خواهان تغییرات سریع و محسوس هستند تاکید کرده که نیاز است نظام اقتصادی و اجتماعی به تحرک در آید و در این راستا وزارت خانه‌ها باید در چارچوب برنامه‌های شان پالیسی‌های مشخص و روشنی را در زمینه تامین امنیت، فقر زدایی، مبارزه با مواد مخدر و حمایت از حقوق زنان و جوانان روی دست گیرند.

رییس جمهوری همچنین بر کاهش فاصله بین مرکز و ولایات تصریح کرده و افزوده که برنامه‌ها و پالیسی‌های وزارت‌خانه‌ها باید با در نظرداشت نیازهای مبرم ولایات طرح‌ریزی شود تا بتواند اصلاحات بنیادی را در ولایات، ولسوالی‌ها و شهرداری‌ها بوجود آورد.

در نشست دیروز کابینه همچنین برنامه صد روز نخست وزیر دولت در امور پارلمانی و ریاست‌های ادارات مستقل ارگانهای محلی و احصائیه مرکزی مطرح شد که مورد تایید کابینه قرار گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *