قرار داد های دولتی، زیر فلتر کمیسیون تدارکات ـ ۲۲ قرار داد بزرگ از مدار بیرون شد

۱۲۴ قرار داددولتی توسط کمیسیون ملی تدارکات مورد رسیدگی قرار گرفته که از میان آنان ۲۲ قرارداد بدلیل داشتن نقص هایی، رد شده است. یما یاری، رئیس اداره ملی تدارکات دیروز با این مطلب در کابل گفت، که در هشت هفته اخیر، ۱۲۴ قرار داد به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد افغانی در کمیسیون ملی تدارکات به رهبری رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این قراردادها توسط شخص رئیس جمهور و با حضور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، و وزیران مالیه، اقتصاد و عدلیه مورد بررسی قرار گرفته است. رئیس اداره ملی تدارکات دیروز گفت که سرانجام ۸۲ قرار داد به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد افغانى منظور شد، ۲۰ قرارداد عمدتا به دلیل قیمت بالای آن‌ها رد گردید و تصمیم گرفته شد تا ۲۲ قرارداد دیگر بعد از رفع مشکلات تخنیکی دوباره به این اداره تسلیم داده شود.

بگفته وی قراردادهای که مورد تایید قرار نگرفته اند، در امور صحی، جاده سازی، انرژی و آب، معارف، خط آهن، انکشاف دهات، زراعت، تحصیلات عالی و معادن می‌باشند.

رئیس اداره ملی تدارکات افزود که جدیت حکومت در بررسی تمام قراردادهای صورت گرفته با شرکت‌های داخلی و خارجی، سبب شده تا هزینه‌های اجرای آن‌ها نیز بگونه ای چشم گیری کاهش یابد.

اقای یاری، از قراردادهای تهیه مواد سوخت برای وزارت دفاع، حفظ و مراقبت از خط آهن حیرتان-مزارشریف و اعاشه و محروقات اداره امور بعنوان نمونه نام برد و گفت، در این سه قرارداد حدود پنج میلیارد افغانی برابر با ۹۱ میلیون دالر، نسبت به قراردادهای قبلی صرفه جویی شده است.

بررسی مجدد قرار دادهای دولتی در ادامه تعهد ریاست جمهوری برجلوگیری از فساد و تامین شفافیت در قرار دادهای بزرگ صورت می گیرد.

در ماه های پایان سال گذشته قرار داد بزرگ موادسوختی وزارت دفاع نیز بدلیل اختلاف قیمت زیاد لغو گردید و مسئولان خریداری این وزارت ممنوع الخروج شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *