ملیشه‌سازی مجاهدین سابق، از آدرس وزارت داخله تکذیب شد

مسلح سازی افراد ملکی که ازآنان به اربکی و ملیشه هم یاد می گردد از چندی بدینسو بیشتر در ولایات شمال کشور مطرح شده و هدف از ایجاد آن مقابله با دشمن گفته شده است. برخی مقام های دیپلوماتیک بنقل از مسئولان امنیتی کشور این خبر را گزارش کرده اما صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله چنین خبری را تایید نمی کند.

 بله گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” با این وجود، محمدعمرصافی والی قندوز گفته که در حال حاضر یک نیروی مسلح هزار نفری در قندوز تشکیل شده که با گروه طالبان و جنگجویان خارجی می جنگند.

اقای صافی افزوده: “این افراد کسانی اند که بعد از جهاد اسلحهء شان را به زمین گذاشته و زنده گی ملکی را آغاز کرده بودند. بگفته والی قندوز، در حال حاضر بوجود این افراد ضرورت است و آنان داوطلبانه  حاضر شده اند که برای ارتقای روحیه پولیس، اردو و امنیت ملی اسلحه بدست گرفته و وارد کار و زار جنگ با مخالفان شوند. عمر صافی میافزاید در بین این افراد حتی کهن سالان که عمرشان ۵۰ و ۶۰ ساله است، نیز حضور دارند تا در برابر دشمن از خود دفاع نمایند.

اما کارشناسان مسایل امنیتی، ایجاد ملیشه های محلی را بی دردسر نمی دانند و باور دارند که این ملیشه ها می تواند اینده تلخی را برای امنیت و ثبات کشور بدنبال داشته باشد. به گفتهء آنها ممکن است این ملیشه ها از کنترول دولت خارج شده و مورد سوء استفاده زومندان محلی قرار گیرند که در نهایت باعث مشکلات تازهء امنیتی خواهند شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *