نپال همچنان در چنگال خشم طبیعت

یک ماه پس از زلزله ۷٫۸ درجه‌ای ویرانگر نپال، سازمان ملل متحد گفته که آسیب دیدگان نیازمند کمک غذایی و سرپناه بیشتر از سوی جامعه جهانی هستند. یک مقام سازمان ملل گفت هنوز باید به تلاش‌های امدادی بیش از فرآیند بازسازی توجه شود.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” همزمان با سازمان ملل، حکومت نپال هم خواستار کمک مالی مستقیم و بیشتر شده است.

دکتر رام شاران ماهات وزیر مالیه نپال گفت که کمتر از ۱ درصد پولی که از سوی دولت خرج امداد شده از خارج آمده و ابراز امید واری کرد که کمک بین‌المللی آینده، مستقیما توسط حکومت نپال کنترل شود.

سازمان ملل خواستار ۴۲۳ میلیون دالر شده تا به نیازهای اولیه دو میلیون بازمانده مثل چادر، آذوقه خشک و آب سالم در سه ماه آینده رسیدگی کند.

این سازمان تاکنون ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دالر جمع آوری کرده که ۲۲ درصد مبلغ درخواستی است.

مواد لازم برای ایجاد سرپناه و کمک غذایی به کندی در برخی نواحی توزیع شده اما بسیاری از نپالی ها شکایت دارند که حکومت به اندازه کافی برای کمک به آسیب دیدگان تلاش نمی کند.

هزاران نفر از ترس پس لرزه هایی که هنوز حس می شود در چادرها زندگی می کنند و این نگرانی وجود دارد که با شروع فصل توفان‌های استوایی که ماه آینده شروع می شود این مردمان از ناحیه تازه ای آسیب ببینند.

همچنین فصل بارندگی باعث نگرانی در مورد رانش بیشتر زمین و خطر رشد بیماری ها شده است.

برنامه جهانی غذا واکنش خود به این زلزله را “یکی از پیچیده ترین عملیات‌هایش” تا به امروز به دلیل سرزمین کوهستانی نپال توصیف کرد.

زلزله ای که روز ۲۵ اپریل روی داد و لرزش عمده دیگری که ۱۲ می اتفاق افتاد بیش از ۸۶۰۰ نفر را کشت و ساختمان ها در کاتماندو و بخش های مرکزی کشور را تخریب کرد.

دولت نپال در گذشته به خاطر مدیریت ضعیف و فساد در سطوح بالا مورد انتقاد اهداکنندگان بین المللی قرار داشته است.

این کشور در نمایه فساد سال ۲۰۱۴ سازمان شفافیت بین المللی در میان ۱۷۴ کشور در رتبه ۱۲۶ قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *