در گیری شش ساعته‌ی مهاجمان مسلح؛ با نیرو های امنیتی درکابل، پایان یافت

حمله مهاجمان بریک مهمانخانه خارجی ها در کابل بدون تلفات نظامیان و غیرنظامیان پایان یافت.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “د راین درگیری چهار مهاجم، مجهز با سلاح های سبک و سنگین حضور داشتند که پس از شش ساعت درگیری، با ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند. این مهمانخانه در سرک ۱۵ وزیراکبر خان موقعیت دارد که بیشتر شهروندان استرالیایی و برخی از دیگر کشورها درآن اقامت دارند. مسئولان امنیتی تاکنون معلوماتی در باره نحوه ورود مهاجمان به این منطقه ی بشدت حفاظت شده ارائه نکرده اند. اما پایان درگیری بدون تلفات را یک دستاورد بزرگ می دانند.

این حمله برمهمانسرای انجام شده که بشدت تحت محافظت امنیتی قرار دارد و گفته می شود که متعلق به خانواده استاد برهان الدین ربانی است.  شماری از دفاتر خارجی، مهمانخانه‌ها و اقامتگاه شماری از مقام‌های دولتی و چندین سفارت کشورهای خارجی در این منطقه قرار دارند.

حمله ساعت یازده شب آغاز شد و۵ و سی دقیقه صبح پایان یافت. مسئولان امنیتی گفته اند که مهاجمان نتوانسته تا داخل هوتل شوند.

مدیر این هوتل، استحکامات دفاعی این هوتل را بسیار قوی توصیف نموده و پولیس کابل هم تلاش مهاجمان برای ورود به هتل را ناکام خوانده است.

رویترز گزارش داده که مهاجمان به شدت مسلح بوده اند. فرمانده پولیس کابل نیز گفته که مهاجمان با سلاح های سبک و سنگین مجهر بودند و توانستند که شش ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شوند. مقام ها در پولیس کابل گفته که جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، باعث شد که این حمله شش ساعت بطول بکشد. هرچند که گفته می شود همزمان با جریان درگیری ها، امبولانس ها نیز در تردد بوده است.

در طول جریان درگیری، صداهای انفجار ممتد شنیده شد و در مدت یک ساعت تقریبا ۱۲ صدای انفجار بگوش رسید. مقام های امنیتی تاکنون حاضر نشده اند که در مورد نحوه ورود،

این مهاجمان و آمار دقیق از تلفات احتمالی و خسارات وارده به خبرنگاران معلومات دهند

این حمله در حالی صورت می گیرد که دو هفته پیش، ۱۴ نفر در حمله مسلحانه به مهمانخانه پارک پلس کشته شدند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

همزمان با اغاز فصل گرما، حملات مخالفان در کشور بشدت افزایش یافته و مسئولان در نهادهای امنیتی این سال را برای افغانستان، تعیین کننده می دانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *