کرزی: جنگ علیه دهشت‌افکنی واقعی نیست

مبارزه با دهشت افکنى بدون همکارى کشورهاى منطقه به پیروزی نمى رسد. حامد کرزى رییس جمهور پیشین با اعلام این مطلب گفته، اگر جنگ علیه دهشت افکنی یک جنگ واقعی می‌بود، باید در هماهنگی و همکاری با کشورهای منطقه انجام می‌شد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” حامد کرزى رییس جمهور پیشین کشور که برای یک سفر چند روزه به چین رفته، در مصاحبه ویژه با تلویزیون مرکزى چین (سى سى تى وى) از چگونگی جنگ علیه تروریزم در افغانستان به شدت انتقاد کرده است. او با اشاره به افزایش ناامنی‌ها پرسیده؛ “آیا ما اکنون بسیار محفوظ استیم یا قبل از مبارزه جارى با دهشت افکنى مصوون بودیم؟”

 به باور رییس جمهور پیشین کشور با گذشت بیش از ده سال، افغانستان میدان جنگ با دهشت افکنى است؛ اما این جنگ تا کنون نتیجه اى در پى نداشته است. آقای کرزی ظاهرا صداقت کشورهای مدعی مبارزه با تروریزم را مورد تردید قرار داده و گفته، اگر این جنگ به واقعیت علیه دهشت افکنى مى‌بود؛ باید در همکارى، هماهنگى و تلاشهاى مشترک کشورهاى منطقه صورت مى‌گرفت.

او با بیان این که توانایى‌ها در منطقه بیشتر است، تکنالوجى پیشرفت نموده و نیروى کار نیز کافى است گفته، امریکا و جهان غرب باید در مبارزه جارى علیه دهشت افکنى با کشورهاى منطقه مشوره مى‌کردند. حامد کرزى تاکید کرده که پیروزی در جنگ علیه هراس افکنى، بدون همکاریهاى کشورهاى منطقه ناممکن است.

رییس جمهور پیشین ضمن احساس همدردی با خانواده‌های قربانیان امریکایی و کشورهاى غربى گفته، اینجا پرسش این است که نتیجه جنگ چیست و دستاوردهاى آن کدام است؟ آقای کرزى افزوده: “ما حق قانونى داریم تا بپرسیم و او این کار را در زمان زمامدارى خود و بعد از آن، انجام داده است.”

حامد کرزى افزود که ما خواهان حضور امریکا و متحدانش در افغانستان هستیم، اما باقى ماندن نیروهاى امریکا و کشورهاى غربى در افغانستان، باید صلح و ثبات را براى افغانها به

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *