هشدار اسلام‌آباد به شورای کویته، و داستان کوبیدن آب در هاون

وزارت داخله افغانستان می‌گوید هشدار پاکستان به مخالفین مسلح در مورد پایان دادن به عملیات بهاری، هیچ تاثیری بر جنگ در کشور نداشته است. براساس گزارش‌ها، پاکستان اخیرا به مخالفین مسلح  گفته است که از جنگ دست بردارند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” اخیراً رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که حکومت این کشور به مخالفین نظام در افغانستان هشدار داده است تا عملیات بهاری خود  را متوقف کند. هشدار پاکستان به شورشی های مخالف نظام کابل در سیزده سال اخیر بی‌پیشینه بود. وزارت خارجه کشور ابراز امیدواری کرد که تصمیم قاطع پاکستان بتواند از شدت جنگ بکاهد.

رهبران حکومت‌های افغانستان و پاکستان در ماه‌های اخیر بیشترین روابط را داشته‌اند. افغانستان امیدوار بود که با همکاری‌های پاکستان در راستای تامین صلح در افغانستان، جنگ در این کشور فروکش می‌کند.

اما وزارت داخله افغانستان دیروز چهارشنبه (۶ جوزا/ ۲۷ می) اعلام کرد که  این هشدار پاکستان، تاثیری بر جنگ نگذاشته است. نورالحق علومی وزیر داخله کشور در رابطه به تاثیر هشدار پاکستان به مخالفین مسلح در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: «نه مراکز شان در آنجا از بین رفته است، نه منابعی که آن‌ها را تمویل می‌کنند از بین رفته است. هنوز هم این ها زیان‌آور هستند. ما نمی‌توانیم با بلند شدن یک صدا اسلحه را به زمین بگذاریم و دیدگاه خود را تغییر بدهیم و اعتماد کنیم.»

قرار بود که با همکاری مستقیم پاکستان مذاکرات صلح در ماه مارچ سال جاری میلادی آغاز شود اما هنوز این مذاکرات به صورت علنی آغاز نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *