دور دوم از چانه‌زنی‌ها، برای صلح از آدرس قطر آغاز می‌شود

دور دیگر از مذاکرات غیر رسمی بزودی با گروه طالبان آغاز می شود، مولوی شهزاده شاهد سخنگوی شورای عالی صلح با ابراز این مطلب گفته که این مذاکرات زمینه را برای گفتگوهای رسمی صلح فراهم می کند. وی به گروه های مخالف توصیه کرده که از فرصت های بدست آمده برای صلح در افغانستان استفاده کنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” سخنگوی شورای عای صلح از برگزاری دوره تازه اما غیر رسمی مذاکرات صلح با طالبان خبرداده ولی در مورد محل برگزاری این گفتگوها و زمان دقیق آن چیزی نگفته است. اقای شاهد افزوده که به نظر وی در حال حاضر ضرورت صلح نسبت به هر زمان دیگر افزایش یافته است. بگفته وی، “طالبان و همه گروه های مخالف دولت هم به این ضرورت پی برده و می دانند که جز تلفات افراد ملکی، کسی دیگری برنده این جنگ نیست.

سخنگوی شورای عالی صلح، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و افتادن مسئولیت های امنیتی به نیروهای داخلی را از زمینه ها و فرصت های اصلی مذاکرات صلح عنوان کرده و از مخالفان خواسته که از این فرصت برای پیوستن به صلح استفاده کنند.

 در همین حال، سفر رئیس جمهور غنی که قرار بود امروز جهت فراهم کردن تسهیلات گفتگوهای صلح به قطر صورت بگیرد بتاخیر افتاده است. سرپرست دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، دو روز پیش برنامه کاری صد روز نخست وزارتخانه ها را از دلایل آن بیان داشته اما برخی منابع جنجال ها برسر تفاهمنامه تبادله اطلاعات استخباراتی میان افغانستان و پاکستان را از دلایل تاخیر در این سفر اعلام کرده که توسط پاکستان صورت گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *