کابل به اسلام‌آباد نامه نوشت ـ ارگ در هشت خواسته پاکستان را محک میزند

رئیس جمهور اشرف غنی از پاکستان خواسته که برای تامین امنیت افغانستان اقدامات عملی نماید. اقای اشرف غنی در نامه ای به سران پاکستان نوشته که اگر اسلام آباد درجهت مطالبات افغانستان گام های عملی برندارد، همکاری های افغانستان و پاکستان قطع خواهد شد. منابع آگاه گفته اند که اقای غنی در نامه خود به هشت خواسته مهم افغانستان از پاکستان اشاره کرده است.

 به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن ” صدور یک بیانیه ای رسمی برای محکومیت عملیات های طالبان، بازداشت خانگی و تحت پیگرد قرار دادن رهبران شورای کویته و شورای پشاور، گسترش جنگ با هراس افگنی و شبکه ی حقانی و بازداشت مسئولان حمله‌های هراس‌افگنانه‌ی اخیر در افغانستان، منع فروش مواد انفجاری توسط کارخانه های تولید مواد کیمیایی به گروه های هراس افگن و اقدام عملی اردوی پاکستان برای جلوگیری از فراهم ساختن پناهگاه به طالبان، بخشی از محتوای این نامه است.

توافق برسر مبادله ی زندانیانی چون ملا برادر با اعضای تحریک طالبان پاکستان، سپردن تمامی زخمیان جنگ ها از سوی شفاخانه ها به زندان های امنیتی برای بازداشت و بررسی بیشتر و نیز توافق روی تفاهمنامه‌ای که بر پایه آن، عملیات‌های همزمان برای جلوگیری از رفت‌وآمد اعضای تحریک طالبان پاکستان و تحریک طالبان افغانستان به راه انداخته شود، از موارد دیگری اند که در نامه رئیس جمهورغنی از نخست وزیرپاکستان خواسته شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *