هم تیمی‌سازی ـ در عزل و نصب‌های دولت وحدت ملی

شماری از اعضاى مشرانوجرگه دیروز تقررى هاى اخیر در وزارت دفاع ملى، ریاست عمومى امنیت ملى و اداره امور را بباد انتقاد گرفت. این سناتوران چنین عزل و نصب هایی را باعث بحران در کشور عنوان داشتند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این انتقاد ها پس از آن صورت می گیرد که در روزهای گذشته عزل و نصب های تازه ای در دو اداره مهم امنیتی و قبلا در اداره امور صورت گرفته است.

 محمدمعصوم ستانکزى، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح به حیث نامزد وزارت دفاع ملى، دگرجنرال قدم شاه شهیم به عنوان لوى درستیز و دگرجنرال عبدالخالق به حیث معاون وزارت دفاع در هفته گذشته تعیین شده اند.

 ادیب فهیم پسر مارشال محمدقسیم فهیم، به حیث معاون اول ریاست عمومى امنیت ملى و اجمل عبید عابدى، سخنگوى رییس جمهور، به حیث معاون پلان و پالیسى این ریاست تقرر یافته اند.

شماری از سناتوران، خواهان تجدید نظر در انتصاب این افراد شده و می گویند افراد یاد شده مناسب این پست ها نیستند.

برخی از این سناتوران، از جمله محمد عظیم قویاش، نماینده سرپل در مشرانوجرگه، این عزل و نصب ها را حتی خطرناک تر از حرکات داعش دانسته و انتقادات تندی را مطرح کرد. وی بدون اشاره به قوم خاص، اظهار داشت که کدرهای برخی اقوام عملا از قدرت کنار زده می شوند. او می گوید، کنار زدن برخی اقوام از سوی رهبران حکومت، جفا در حق اقوام و ملیت های کشور است

یک عضو دیگر مشرانو جرگه نیز گفت، شخصی در اداره امور بعنوان روابط بین الملل منصوب شده که حتی به زبان های رسمی کشور صحبت نمی تواند و فقط به زبان انگلیسی و اردو سخن می گوید.

به گفته این سناتور،  بیشتر کسانی که جدیدا در حکومت مقرر شده اند، در مبارزات انتخاباتی برای محمداشرف غنى رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایى حکومت کار کرده اند.

نشست دیروز سنا، بازتاب انتقادات تندی بود که نسبت به تقرری های حکومت صورت گرفت. بگفته این سناتوران، حکومت وحدت ملی تبدیل به حکومت پارتی شده و تنها به کسانی پست و مقام می دهد که در کمپاین های انتخاباتی از افراد نزدیک به اقایان اشرف غنی و عبدالله عبدالله بوده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *