تلفات بزرگ دولت اکرائین در جنگ حومه‌ی دونتسک

زاخار چنکو، رهبر شورشیان اوکراینی در دونتسک گفته، در نبرد اخیر بین شورشیان و نیروهای دولتی، صدها سرباز اوکراینی کشته و حدود یک هزار تن زخمی شده اند.

به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن “مقام های اوکراینی این ادعای رهبر شورشیان را رد کرده اند. پترو و پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین گفته، نیروهای دولتی، شورشیان را از شهر مارینکا برون کرده اند و  ۱۲ شورشی بشمول یک سرباز روس نیز دستگیر شده اند. او همچنین گفته که روسیه نیروهای بیشتری را در مرز با اوکراین مستقر کرده. دو طرف هفته گذشته در اطراف شهر مارینکا درگیر شدند و این درگیری شدیدترین زد و خورد در  چند ماه اخیر خوانده شده. یک نهاد ناظر بر روند آتش بس در شرق اوکراین هم هشدار داده که دو طرف، اتش بس را مکررا نقض می کنند.

درهمین حال، انگلا مرکل صدراعظم المان گفته که بدون روسیه حل بحران در اوکراین ممکن نیست. او درعین حال گفته که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس G7 شرکت نخواهد کرد. مرکل همچنین گفته که المان و فرانسه یکجا با رئیس جمهور امریکا سعی می کنند که راه حلی را پیدا کنند تا امکان رفع بحران در اوکراین را فراهم سازد.

در همین حال، روب پورتمن یک سناتور امریکایی به کانگرس این کشور پیشنهاد کرده که در بودجه نظامی سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۶۰ میلیون دالر ارسال سلاح به اوکراین افزایش یابد. این سناتور امریکایی، ۶۰ میلیون را به خاطر ارسال رادارهای ضد توپچی، تسلیحات دفاعی، طیارات بی پیلوت و خطوط محفوظ مخابراتی پیشنهاد میکند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *