عملیاتِ پاکسازی ولسوالی “یمگان” شروع شد

وزارت داخله دیروز اعلام کرد که عملیات پاکسازی علیه مهاجمان در ولسوالی یمگان ولایت بدخشان را اغاز کرده است. مرکز این ولسوالی صبح دیروز بدست گروه طالبان سقوط کرد اما سرپرست این ولایت گفته که این ولسوالی سقوط نکرده و نیروهاى امنیتى از بخش هایی از آن، عقب نشینى تاکتیکى نموده اند. بگفته شاه ولی الله ادیب، درگیرى شدید نیروهای امنیتی با مهاجمان در این ولسوالی جریان دارد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” بگفته شاه والی الله ادیب سرپرست ولایت بدخشان، طالبان از صبح دیروز از چهار سو بر ولسوالی یمگان حمله کردند و جنگ همچنان ادامه دارد. وی گفت که درنتیجه این درگیری ها تا عصر دیروز ۱۰ تن از جنگجویان بشمول اتباع خارجی کشته و هشت تن دیگر زخمى شده اند. به گفته وی در این درگیری، چهار سرباز نیز جان باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

اقای ادیب در باره هویت اتباع خارجی که در این نبردها کشته شده اند، اشاره ای نکرده، اما مسؤلان محلی گفته اند که ۲۵۰ تبعه چچن، ازبکستان و تاجیکستان درکنار طالبان محلى در ولسوالی های وردوج، جُرم ویمگان علیه دولت مى جنگند.

وزارت امور داخله نیز در خبرنامه ای اعلام کرد که نیروهاى امنیتى عملیات مشترک خود را به منظور تصفیه ولسوالى یمگان از حضور مخالفین مسلح آغاز کرده اند.

گفته شده است که این عملیات بعد ازظهر دیروز آغاز شده و براساس این بیانیه، عملیات تا پاکسازی کامل ولسوالى یمگان از وجود مخالفین مسلح ادامه خواهد یافت.

 خبرنامه میافزاید که نیروهاى کمکى به منطقه فرستاده شده اند و مردم نیز اطمینان داشته باشند که نیروهاى امنیتى توان مقابله با هر نوع چالش امنیتى را دارد و به مخالفین اجازه نه خواهند داد تا رفاه و آسایش مردم را برهم زنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *