دیدار رئیس جمهور، با اعضایِ شورایِ لوی قندهار

محمد اشرف غنى رئیس جمهور، دیروز در دیدار با اعضای شورای لوی قندهار، خواهان تغییرات بنیادی در مناسبات وزارت خانه ها و ولایات شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “در خبرنامه ارگ ریاست جمهورى آمده  که شماری از اعضای این شورا به نمایندگی از مردم ولایات قندهار، هلمند، نیمروز، ارزگان، فراه و زابل، از رئیس جمهور خواسته اند که در آوردن امنیت و توجه بیشتر حکومت به اقتصاد و بازسازی ولایات شان توجه نماید.

 توجه بیشتر به پوهنتون زراعت ولایت قندهار، اعمار پل کجکی، مکاتب و پوهنتون ها، میدان هوایی نمیروز، بند کمال خان، بند بخش آباد، اعمار سرک میل ۷۸، برق ولایات قندهار و فراه و استخدام کدر های مسلکی ولایات از خواسته های مشخص اعضای این شورا بوده که در این دیدار از رئیس جمهور درخواست شده است.

اعضای این شورا حمایت خود را از حکومت وحدت ملی اعلام نموده و تاکید نموده اند که در برقراری صلح و امنیت در کشور با حکومت همکار می باشند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری گفته شده که رئیس جمهور غنی، از تشکیل شورای لوی قندهار ابراز امتنان کرده و برای هرگونه همکاری با این شورا ابراز آمادگی کرده است.

اقای اشرف غنی وعده داده که  در هر شش هفته، نشستی را با اعضای شورای لوی کندهار خواهد داشت.

رئیس جمهوری در ادامه این دیدار تاکید نموده که در مناسبات وزارتخانه ها و ولایات باید یک تغییر بنیادی بوجود آید. او همچنین گفته که برای مردم ولایت فراه به زودترین فرصت برق خواهد رسید و هزینه اعمار سرک میل ۷۸ و بخش دوم بند کمال خان از سوی حکومت پرداخته شده است و در ولایات سرحدی تعداد گمرکات بیشتر می شود.

توجه به میدان هوایی نیمروز و معارف ولایت هلمند و سایر ولایات لوی کندهار از دیگر تعهدات اقای اشرف غنی به اعضای این شورا بوده و گفته که دولت در نظر دارد تا هر ولایت کشور، یک پوهنزی نمونه داشته باشد.

رئیس جمهور خواستار همکاری مردم لوی کندهار در زمنیه برقراری صلح در کشور گردید و خاطر نشان نمود که در تامین صلح در کشور باید مردم قریه به قریه، ولسوالی به ولسوالی و ولایت به ولایت همکاری نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *