اعتصاب آموزگاران اهرم فشار بر معارف ـ توزیع نمرات رهایشی برای معلمین

وزارت معارف به صدها تن از معلمان در ولسوالی استالف کابل نمرات رهایشی زمین توزیع کرد. توزیع این نمرات دیروز در حالی صورت گرفت که  هزاران معلم با اعتراض به بی توجهی حکومت به خواسته های آنان، از چندی بدینسو در حال اعتصاب کاری بسر می برند و دانش اموزان در اوج فصل درسی، از تعلیم و آموزش محروم شده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ”  وزارت معارف به ۳۲۴ تن از معلمین در ولسوالی استالف کابل، نمرات رهایشی زمین توزیع کرد.

اسد الله حنیف بلخی وزیر معارف، در جریان توزیع این نمرات گفت معلمین افغان با چالش ها و مشکلات زیادی به ویژه اقتصادی مواجه هستند که باید به آن رسیدگی شود. بلخی افزود که توجه به وضعیت معیشتی معلمین، یکی از اولویت های وزارت معارف است و در همین راستا این وزارت مصمم است که روند توزیع نمرات زمین رهایشی را به این قشر ادامه دهد.

وزیر معارف، گفت که تاکنون ۸۰ هزار نمره زمین در مناطق مختلف به معلمین توزیع شده و قرار است در سال جاری نیز ۴۰۰ نمره در ارزگان، ۲۰۱۹ نمره زمین در غزنی و ۲۶۶ نمره در ولسوالی قره باغ کابل، ۵۰۲ نمره در ده سبز این ولایت و ۵۹۱ نمره نیز در شهرک فیروز نخجیر سمنگان به معلمین اهدا شود.

به گفته وزیرمعارف، کارهای مقدماتی اهدای زمین در ولسوالی چهار آسیاب کابل نیز به اتمام رسیده و قرار است ۸۰۰ جریب زمین در قالب نمرات رهایشی به معلمین این ولسوالی نیز توزیع گردد.

سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی نیز در این مراسم اعلام آمادگی کرد که در بخش تهیه، تدارک و نقشه کشی شهرک های معلمین نه تنها در کابل ، بلکه در تمام ولایات کمک کند.

توزیع نمرات رهایشی در حالی دیروز در استالف کابل صورت گرفت که هزاران معلم در بخش های مختلف شهر کابل، عمل نکردن حکومت به وعده هایش در مورد معلمان را مورد انتقاد قرار داده و اقدام به اعتصاب کاری

کرده اند. دانش اموزان بستن مکاتب را ضربه بزرگ بر خود دانسته و خواهان عملی شدن وعده ها به معلمان و بازشدن مکاتب می باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *