کابل میزبان کنفرانس بین المللی “رکا” تا سه‌ماه دیگر

مقام ها در کابل برای ششمین کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه ای(رکا) آمادگی می گیرند. این نشست قرار است ۱۲ و ۱۳ سنبله سال جاری با حضور ۷۰ کشور و سازمان بین المللی در کابل برگزار گردد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” کابل تا حدود سه ماه دیگر میزبان نشست ششمین کنفرانس همکاریهای اقتصادی منطقه ای رکا خواهد بود. وزارت خارجه کشور دیروز اولین نشست هماهنگی را با مقام های ارشد این وزارت و وزارت خانه های فواید عامه، ترانسپورت و هوانوردی، تجارت و صنایع، مالیه، شهرسازی و اداره خط آهن کشور برگزار کرد.

این وزارت در خبرنامه ای اعلام کرد که این جلسه به هدف بررسی پروژه های خط آهن و جاده کشور راه اندازی شده است.

عتیق الله عاطف مل، معین اداری وزارت امور خارجه، گفته که محمد اشرف غنی رئیس جمهور توجه زیادی به همکاری های اقتصادی در سطح منطقه دارد و از همین رو مشکلات در تطبیق پروژه های خطوط آهن و جاده ها در چارچوب رکا باید به صورت شفاف، واضح و جدی مطرح و با تمویل کنندگان خارجی نیز مورد بحث قرار گیرند.

وی، نیز رکا را یک روند مهم همکاری های اقتصادی منطقه ای به رهبری و محوریت مالکیت افغانستان خواند و آن را با اهمیت توصیف کرد.

دراین نشست قرار شد که اسنادی مربوط به تفاهمنامه های قبلی پیگری گردد و معلومات دقیق در مورد پیشرفت ها و موانع آن ارائه شود. همچنین تاکید شد که افغانستان بدون توسعه خطوط آهن و جاده نمی تواند با کشورهای همسایه وصل شده و از موقعیت ترانزیتی اش سود ببرد. جارالله منصوری معین وزارت ترانسپورت هم خواهان تلاش برای خروج از انزوای ترانسپورتی افغانستان شد. او گفت اگر این پروژه ها را جدی نگیریم، بازار بین المللی را از دست خواهیم داد.

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *