پارلمان اروپا به مصاف اسرائیل می‌آید ـ هدف شکستن محاصره‌ی غزه

کاروان اروپایی برای شکستن محاصره غزه از امضای درخواست حدود ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های پارلمان اروپا برای پایان دادن به محاصره نوار غزه خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزونی “تمدن” به نقل از  خبرگزاری قطر از غزه، این درخواست که توسط ائتلاف کاروان آزادی در ماه می به پارلمان اروپا ارائه شد، پایان محاصره غزه به شکل کامل، عدم تعرض به کاروان سوم آزادی و حمایت بین المللی از آن را خواستار شد.

این کاروان اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد «دیمتری بابادیمولیس» معاون پارلمان اروپا، نمایندگان ۱۵ کشور اروپایی، و احزاب سیاسی اروپا با امضای این درخواست، حمایت کامل خود را از کاروان سوم آزادی غزه اعلام کرده اند.

«مازن کحیل» رییس این کمپین در خصوص امضای این درخواست تاکید کرد این حرکت پاسخی قوی به محاصره تحمیلی ۹ ساله اسراییل بر غزه است.

وی ادامه تلاش های بین المللی را برای شکستن کامل محاصره نوار غزه خواستار شد.

«ونگالس بسیاس» رییس کاروان یونان گفت این تعداد امضاء نشان دهنده تغییر در خلق و خوی اروپایی‌ها بعد از ۹ سال محاصره غزه است.

وی افزود هرگونه تعرض به مأموریت کاروان عواقب بد و منفی برای اشغالگران اسراییلی به دنبال خواهد داشت.

این درخواست که چند هفته در پارلمان اروپا بررسی شد، ‌پایان محاصره اسراییل بر نوار غزه، ‌بازگشایی گذرگاه ها، آزادی آمد و شد، وحمایت بین المللی از کاروان سوم آزادی غزه را خواستار شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *