جنگ شدید در اطراف شهر قندز

به دنبال سقوط ولسوالی چهاردره، جنگ شدید در اطراف شهر قندوز ادامه دارد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ولسوالی چهاردره ولایت قندوز، شام دیروز شنبه، درپی نبردهای سنگین میان نیروهای امنیتی و شورشیان، به دست مخالفان مسلح افتاد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ولسوالی چهار دره در ده کیلومتری غرب شهر قندوز قرار دارد و به گفته شاهدان عینی، طالبان با تصرف مرکز این ولسوالی، ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند. غلام محی الدین، قوماندان امنیه چهار دره با تایید سقوط مرکز ولسوالی به دست شورشیان، گفت که تلاش‌های نیروهای امنیتی برای حفظ این ولسوالی بی‌نتیجه بوده است. ولسوالی چهاردره در حالی به دست شورشیان سقوط کرده که به گفته منابع محلی، مخالفان مسلح برای تصرف مرکز ولایت قندز، سخت تلاش می‌کنند. به گفته این منابع، شورشیان، با تصرف مرکز ولسوالی چهاردره، مقدار زیادی اسلحه و مهمات جنگی را نیز به دست آورده اند.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است جنگجویان این گروه در چهاردره چندین پوسته استراتژیک و مهم را تصرف کرده اند.

قندوز در شمال شرق کشور، از ولایت‌هایی است که در چند ماه اخیر شاهد نبردهای سنگین میان شورشیان و نیروهای امنیتی بوده است.

گسترش نبردها در قندوز و بدخشان، باعث شد که چندی پیش، شماری از فرماندهان اردو و پولیس ملی به شمول ازمری پیکان، قوماندان عمومی پولیس نظم عامه، ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت داخله و مرادعلی مراد، معاون لوی درستیز نیروی مسلح برای رهبری جنگ به این ولایت ها، سفر کنند. این فرماندهان پس از فروکش کردن نبردها به کابل بازگشتند و برخی منابع گفتند که دولت مرکزی اجازه تصفیه مناطق که شورشیان دران حضور دارند را به آنان نداده است.

در هیمن حال، برخی گزارش‌ها از قندز حاکی است که در جنگ قندز طالبان تنها نیستند و اتحادی از طالبان القاعده و حرکت اسلامی ازبکستان شکل گرفته که رهبری آن را یک فرمانده پیشین جهادی به نام میرعلم خان بر عهده دارد. گفته می‌شود که او هم اکنون حدود ۱۵۰۰ جنگجوی مسلح را رهبری می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *