سرپرست وزارت دفاع وارد بلژیک شد

معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی به بروکسل پایتخت بلجیم رفته تا در نشست امروز وزرای دفاع ناتو شرکت کند. دومین روز نشست وزرای دفاع ناتو امروز به مسایل افغانستان اختصاص دارد و قرار است آقای استانکزی در این نشست سخنرانی کند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این اولین نشست وزرای دفاع ناتو پس از شروع ماموریت جدید این سازمان در افغانستان با عنوان «ماموریت حمایت قاطع» است. دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته، آقای استانکزی در نشست امروز خواستار همکاری کشورهای ناتو برای تقویت قوای مسلح افغانستان به ویژه قوای هوایی خواهد شد. در نشست امروز وزرای دفاع ناتو روی ادامه ماموریت جدید این نیروها و حمایت‌های ناتو از افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ بحث خواهد شد. پیشتر جینز استولتنبرگ دبیرکل ناتو خواهان ادامه ماموریت حمایت قاطع پس از سال ۲۰۱۶ در افغانستان شده بود.

آقای استانکزی درحالی به بلجیم رفته که هنوز مشخص نیست او وزیر دفاع آینده افغانستان خواهد بود یانه؟ او قرار بود روز دوشنبه از سوی معاون دوم ریاست جمهوری به عنوان نامزد وزارت دفاع ملی به ولسی جرگه معرفی شود، اما حمله هراس افکنانه به شورای ملی، مراسم معرفی آقای استانکزی را به تعویق انداخت. روز سه شنبه هم نمایندگان آقای استانکزی را به جلسه فوق العاده‌ی خود، راه ندادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *