گرفتار انگار کوچی، کوچی‌ها را به سرک کشاند

در پی بازداشت یک عضو پشین شورای ولایتی فاریاب، ده ها تن از متنفذین قوم کوچی در برابر ساختمان این ولایت اعتراض کردند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آنان میگویند که به نمایندگی از هزاران کوچی ولسوالی های دولت آباد، شیرین تگاب، پشتونکوت، المار، قیصار و غورماچ آمده اند و اگر رهبری ولایت در رابطه به گرفتاری انگار توخی، پاسخ قناعت بخش ندهد، دست به مظاهره گسترده خواهند زد.

انگار توخی، عضو سابق شورای ولایتی و نماینده کوچی هاى فاریاب و پسر خانم بلقیس سناتور انتصابی دور ۱۵ مشرانوجرگه است، که دو روز پیش به اتهام همکارى با طالبان، توسط پولیس از منزلش بازداشت گردید. در خبرنامه اى منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی پولیس فاریاب گفته شده که این عضو سابق شورای ولایتی، به ارتباط قضیه قتل یک نوجوان و قضایایی چون همکاری با طالبان، ضرب وشتم پولیس، تهیه اسناد تابعیت جعلی، کلاه بردارى واخاذی های غیر قانونی در یک عملیات ویژه پولیس بازداشت شده است.

سمونوال سربلند هشام، مدیر عمومی مبارزه با جرایم جنایی پولیس فاریاب گفته که فرد بازداشت شده، قاتل و یک فرد یاغی است که در موارد مختلفی با استفاده از نام مادرش که سناتور انتصابی بود، مانع تطبیق قانون در فاریاب میگردید و این بار، برعلاوه قضیه قتل، در قضیه غیر اخلاقی زنا نیز دخیل بوده است.

برادر یک مقتول نیز گفته که برادرش، به شکل وحشیانه توسط انگار به قتل رسیده است وی از دولت در مورد خون برادرش خواهان تطبیق عدالت شده و گفته که درصورت عدم تطبیق قانون، خون برادرش را شخصا خواهد گرفت.

اما متنفذین کوچی های قیصار می گویند، اقای انگار وکیل و بزرگ قوم آنها ست و بازداشت او، یک توطئه سیاسی است. آنها هشدار می دهند که اگر دلیل بازداشت وی روشن نگردد، با راه اندازی تظاهرات گسترده به کابل خواهند رفت و هر کاری که از دست شان ساخته باشد انجام خواهند داد.

رویکرد قانون گریزی و زور گویی درافغانستان همواره از راه های فرار از عدالت بوده و حکومت هم نتوانسته که در برخورد با آن، اقدام بازدارنده و شایسته انجام دهد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *