خانه تکانی ارگ در وزارت کار و امور اجتماعی

رئیس جمهوری خواستار جابجایی در پست‌های معاونت وزارت کار و امور اجتماعى شد. آقای اشرف غنى روز گذشته در دیدار با هیئت رهبری این وزارت از اجرائات وزارت کار و امور اجتماعی ابراز نارضایتى کرده و گفته که خانم اوریاخیل هرچه سریعتر باید معینان جدید این وزارت را معرفی نماید.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” رئیس جمهور اشرف غنی وزارت کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولین را از وزارتخانه‌های کلیدی کابینه دانسته و گفته که مصوونیت اجتماعی آینده افغانستان، به این وزارت بستگی دارد. با این وجود اقای غنی از فعالیت‌های وزارت کار ابراز نارضایتی کرده و گفته که نبود میکانیزم تعیین درجه معلولیت و عدم موجودیت سیستم مرکزیت کاری در این وزارت، از مشکلات عمده آن می‌باشد. رییس جمهوری تاکید کرده که وزارت کار و امور اجتماعی باید روند پیشرفت کاری صد روز نخست خود را به صورت واضح گزارش دهد. در نشست دیروز همچنین گفته شده که با وجود مصارف هنگفت، وزارت کار و امور اجتماعی نتوانسته به خواستها و مشکلات معلولین به صورت درست رسیدگی کند.

به اساس خبرنامه، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی ضمن تعهد بر آوردن اصلاحات در این وزارت گفته که در برنامه صد روز نخست کاری خود، در کمیته تعیین درجه معلولین بازنگری خواهد کرد. به گفته خانم اوریاخیل، در گذشته امتیازات برای افراد غیر 

مسلکی به شکل نادرست توزیع شده است. وى افزوده که از این پس برای تثبیت هویت معلولین از بانک معلوماتی وزارت‌های داخله و معارف و برای جلوگیری از تقلب و سوء استفاده از کارت‌ها، از سیستم بایمیتریک استفاده خواهد شد.

ابراز نارضایتی رییس جمهور اشرف غنی از عملکرد وزارت کار در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این گزارش‌های مبنی بر وجود فساد گسترده در این وزارت منتشر شده است. به اساس یک گزارش، سمیع الله سلطانی، معین اداری و مالی این وزارت متهم به میلیون ها دالر اختلاس در ساخت و سازهای تجملی  شده بود. در بخشی از این گزارش آمده بود که آقای سلطانی میلیون‌ها افغانی را در خریداری‌ها و قراردادی‌های غیرقانونی این وزارت حیف و میل کرده و از بابت بستن قراردادهای غیر شفاف، میلیون‌ها افغانی را صاحب شده است. این گزارش با همکاری حسام الدین همراه، معین وزارت کار و امور اجتماعی افشا شد. اما شورای امنیت ملی آقای همراه را بدلیل همکاری در تهیه این گزارش به سارنوالی معرفی کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *