یک هفته تا امتحانات ـ هنوز هم درب های مکاتب بسته است

درحالی که هفته آینده امتحانات چهار و نیم ماهه مکاتب آغاز می‌شود، شماری از لیسه‌های بزرگ کابل هنوزهم بسته‌اند. این لیسه‌ها از حدود یک ماه به این طرف به دلیل تحصن معلمان بسته هستند.

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” وزارت معارف گفته که حداقل سه مکتب حبیبیه، هوتکی و استقلال بسته هستند. معلمان در کابل و ولایات یک ماه پیش در اعتراض به پایین بودن حقوق ماهانه شان، توزیع نشدن زمین، لغو قانون منع ترفیع شغلی معلمان و زیاد بودن ساعات درسی شان تحصن کرده و دروازه‌های مکاتب را بستند. هرچند اکثر این مکاتب دو باره به روی دانش‌آموزان باز شده، اما شماری از مکاتب بزرگ که هزاران دانش آموز را در خود جای داده‌اند، هنوزهم بسته هستند. معلمان هشدار می‌دهند در صورتی که خواسته‌های شان پذیرفته نشود، به تحصن ادامه خواهند داد. با این حال، کبیر حقمل، سخنگوی وزارت معارف می‌گوید که این وزارت تلاش دارد به خواسته‌های معلمان جواب مثبت دهد.

وزیرمعارف هم در نشست استجوابیه نمایندگان گفته بود که برخی خواست های معلمان نیاز به آوردن تعدیل در قانون است که باید توسط شورای ملی صورت پذیرد و قرار است به زودی این قانون به شورای ملی معرفی گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *