قرار دادی های امریکایی، به دولت مالیات نمی‌دهند

وزارت مالیه به قراردادی های وزارت دفاع امریکا که مالیات خود را پرداخت نکرده اند هشدار داد. گل مقصود ثابت، معین عواید و گمرکات این وزارت گفته که  اگر این شرکت ها مالیات خود را تصفیه نکنند ما برای آنها جواز کار صادر نمی کنیم و دارایی های شان را منجمد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی (جمهوری خراسان) براساس گزارش آژانس خبر گزاری رویترز، وزارت دفاع امریکا در بخش قرارداد های خود در دوازده سال گذشته تخمیناً بیست میلیارد دالر در افغانستان مصرف کرده است. حالا بحث برسر آن است که این شرکت ها مالیات شان را به حکومت نداده و وزارت مالیه هشدار می دهد که اگرچنانچه این قراردادی ها، مالیه شان را پرداخت نکنند، جواز کار آنها را لغو می کند.

گل مقصود ثابت معین عواید و گمرکات وزارت مالیه همچنین تاکید می ورزد که سرمایه های این شرکت ها منجمد گردیده و اقدامات جدی علیه آنان اتخاذ خواهد شد. وی می افزاید: “ما نمی خواهیم که حرکت تجهیزات اردوی امریکا را تحت تاثیر قرار دهیم چون آنها در حالت جنگ هستند ولی اگر ناچار شویم، به پولیس بین المللی مراجعه خواهیم کرد.”

آقای ثابت اما مشخص نکرده که چرا افغانستان باید به پولیس بین المللی مراجعه کند ولی گفته است که ضمن اقدامات جدی، از ورود مدیران این شرکت ها به افغانستان جلوگیری خواهند کرد

اما امریکا در مورد برخی از این مالیات ابراز تردید می کند و می گوید، این مالیات در زمانی نافذ شده که شماری از این شرکت ها به سبب توافقات نظامی از پرداخت آن معاف بودند.

با این وجود، رایتیون، داین کورپ انترنشنل و سپریم گروپ، عمده ترین شرکت های اند که هدف این پیگرد قرار گرفته اند. گفته می شود که برخی شرکت های قراردادی از بابت مالیات، صدها میلیون دالر به حکومت افغانستان مدیون می باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *