تجلیل از لیالی قدر در کابل

همزمان با شب ضربت خوردن امام علی ابن ابی طالب(ع)، اولین شب از شب های آسمانی و ملکوتی قدر، از سوی بسیاری از امت اسلامی و مومنان شب زنده دار در افغانستان اسلامی گرامی داشته شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مساجد شهر کابل، دیشب نوزدهم ماه مبارک رمضان را قدر گرفتند و مسجد جامع حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) میزبان حضور هزاران مومن شب زنده دار بود. مومنان با ادای صدرکعت نماز عشق به معبود وخواندن دعای جوشن کبیر وقران برسرگذاشتن، به پیشگاه خدای متعال استغاثه نموده و برای برقرای صلح و امنیت و اعاده عزت درکشورهای اسلامی دعا نمودند.

دیشب شب نزول ملائیک بود، شبی نزول قران و شبی شکوفایی حیات انسانی و معنوی انسان!

مساجد کابل، شاهد حضور انبوهی مومنان شب زنده داری بودند که برای تقدیرپاک و عاری از گناه، به درگاه معبود آمده بودند

مسجدجامع حوزه علمیه خاتم النبیین(ص)، همچون سال های پیش میزبان هزاران مومن خداجوی بود که عمدتا از جاهای دور آمده بودند تا در زمزم زلال قدر، وجودشان را تطهیر نموده و با ادای صد رکعت نماز ویژه این شب، دعای جوشن کبیر و قران برسرگذاشتن، خدا را در وجود خدا جاری و ساری سازند.

در این مراسم عبادی و معنوی، دکترعبدالقیوم سجادی، نماینده غزنی در مجلس سخنرانی کرد. او از اختلاف و شقاق در میان امت اسلامی ابرازتاسف نمود و گفت، جهان اسلام درحالی به بیماری صعب العلاج دشمنی باهم گرفتار و مبتلایند که قران کریم همه را امت واحده خطاب کرده است.

اقای سجادی اما کمال جامعه انسانی را براساس پرواز انسان مسلمان با دوبالی بیان داشت که قران کریم به ان توصیه کرده است؛ ایمان و خدا باوری و عمل برمبنای تعالیم اسلامی!

دراین مراسم عبادی، انبوهی از زنان مومنه کابل اعم از مادران و خواهران نیز حضور داشتند

آنان هم برای جامعه عاری از ظلم دعا نموده و برحفظ شئون اسلامی، عزت و وقار یک زن مسلمان در جامعه تاکید کردند.

درپایان این مراسم، بمناسبت شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی ابن ابطالب (ع) سوگواری گردید و مومنان در غم فراق آن امیر بی بدیل تاریخ انسان، مویه نموده و بر سرو سینه زدند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *