غنی: شروع گفتگوهای صلح برای کشور یک دست آورد است

رییس جمهور اشرف غنی شام دیروز در یک نشست خبری، گفتگوهای صلح هفته پیش با گروه طالبان را یک دستاورد بزرگ خواند و برتعهد حکومت وحدت ملی برای برقراری صلح پایدار و با عزت تاکید کرد. اقای غنی، نشست شانگهای را فرصت خوبی برای تبیین موقف و مسایل مختلف افغانستان و منطقه با سران این سازمان عنوان داشت.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” رئیس جمهوری در این نشست که بعد از بازگشت از اشتراک در اجلاس شانگهای دایر شده بود، در مورد گروه داعش نیز سخن گفت و افزود این گروه، متفاوت از سایر گروه های هراس افکن است. وی گفت کشورهای منطقه از خطراتی که از سوی این گروه برآنها تحمیل خواهد شد در تهدید قرار دارند. اقای اشرف غنی، یکبار دیگر، خیزشگاه تروریستان را کشورهای پاکستان، چین و روسیه بیان داشت. این درحالی است که اقای غنی در نشست شانگهای گفته بود که تروریستان علاوه از کشورهای یاد شده از عربستان سعودی، کشورهای آسیای میانه و همچنین خاورمیانه به افغانستان میآیند و ما به نمایندگی از کشورهای منطقه با آنان در حال جنگ هستیم.

رئیس جمهوری همچنین به قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت که این پدیده شوم جایگاه افغانستان را در عرصه بین المللی آسیب زده و تاکید کرد که برای محو مواد مخدر باید در گام نخست با فقر مبارزه کرد. “

اقای اشرف غنی در پایان صحبت های خود تاکید کرد که برخلاف تصور برخی ها، افغانستان قناعت کشورها را بدست آورد که می تواند بعد از خروج ۱۲۰ هزار سرباز خارجی، با قوت تمام از خود دفاع نماید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *