مخالفین مسلح چهل باب خانه را در فاریاب آتش زدند

مخالفان دست‌کم چهل خانه را در منطقه قرایی ولایت فاریاب آتش زده و یک پیر مرد را سر بریدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” گفته شده که مخالفان پس از تصرف منطقه قرایی، جستجوی خانه به خانه را در این منطقه آغاز کرده‌اند. در همین حال مقام‌های نظامی در فاریاب گفته‌اند، به زودی عملیات پاکسازی در این ولایت آغاز شود.

چندین پوسته امنیتی دوشنبه شب در ولسوالی المار بدست طالبان سقوط کرد و جنگجویان این گروه روز سه شنبه وارد منطقه قرایی شدند. اسدالله شیرزاد، قومندان قطعه خاص پولیس در

فاریاب می‌گوید: در منطقه قرایی بیشتر نیروهای مردمی مستقر بودند که پس از نرسیدن کمک از منطقه عقب نشینی کردند.

عبدالباقی هاشمی، رییس شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: مخالفان پس از روود به منطقه، جستجوی خانه به خانه برای یافتن افراد طرفدار دولت را آغاز کرده و خانه‌های آنها را آتش زدند. او گفته که مخالفان یک پیر مرد را به این دلیل که یک عضو خانواده‌اش علیه آنها می‌جنگد، به قتل رسانده‌اند.

از سوی دیگر، قومندان قطعه خاص پولیس گفته، افرادی که در منطقه قرایی علیه طالبان می‌جنگیده‌اند، قبل از ورود طالبان از این منطقه خارج شده‌اند. آقای شیرزاد همچنین از آغاز عملیات پاکسازی در فاریاب خبر داده و گفته که به زودی مناطقی که در این لایت در کنترول طالبان قرار دارد، از وجود آنان پاکسازی خواهد شد. او گفت: نیروهای کمکی به شمول کماندوهای اردوی ملی به فاریاب رسیده‌اند و منتظر دستور آغاز عملیات آزادسازی هستند.

با این حال، رییس شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: پیشتر، از سقوط قریه‌های قرایی به دولت هشدار داده بود، اما مقامات در این زمینه بی‌توجهی کردند.

گفته می‌شود که در جنگ فاریاب در کنار طالبان داخلی، صدها شورشی پاکستانی، چچینی، عرب و ازبکستانی حضور دارند و به گفته مقامات محلی، جنرالان آی اس آی رهبری این جنگ را به عهده دارند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *