وزارت دفاع: مخالفین درچهار ماه گذشته ناکام بوده اند

وزارت دفاع ملی می گوید، شورشیان در ۴ ماه گذشته ناکام بوده اند و دیگر ظرفیت ۲ ماه پیش را ندارد. افضل امان رییس اوپراسیون این وزارت گفت، نیروهای افغان در این مدت و ۵۶۰ عملیات نظامی، صدها حمله شورشیان را دفع کرده و ۴۱ ولسوالی را از سقوط نجات داده اند.

به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن ” نیروهای افغان در عملیات بهاره شورشیان که تاکنون ادامه دارد، فشار سنگینی تجربه کردند. در این مدت تقریبا تمام ولایت ها شاهد درگیری های خونین شورشیان و نیروهای امنیتی بوده و برخی ولسوالی ها و مناطق نیز به تصرف شورشیان مسلح درآمده است. وزارت دفاع ملی اما امروز از طرح بازپس‌گیری این مناطق سخن گفت. این وزارت گفت سقوط مقطعی ولسوالی ها و مناطق تاثیر چندانی بر امنیت کلی کشور ندارد.

آقای امان تاکید کرد، با وجود درگیری های شدید و سقوط موقتی ولسوالی ها و مناطق اما شورشیان به هدف های شان نرسیده و ناکام مانده اند. او گفت، طالبان در چهار ماه گذشته برای تصرف منطقه‌ای تلاش زیادی کردند، اما موفق نشدند.

این جنرال وزارت دفاع ملی گفت، در چهار ماه گذشته صدها حمله هراس افکنانه شورشیان دفع و بیش از ۴۰ ولسوالی از سقوط نجات داده شده. او گفت، در این مدت برای سرکوبی شورشیان بیش از ۵۶۰ عملیات انجام شده و آنان دیگر توان و روحیه دو ماه پیش را ندارد.

این در حالی است که به تازه گی ولسوالی نورزاد هلمند و درقد تخار و کوهستانات سرپل به دست طالبان مسلح افتاده اند. اقای امان اما گفت، سقوط موقتی برخی ولسوالی ها دست آورد شورشیان نیست و این موضوع روی انگیزه نیروهای امنیتی نیز تاثیر منفی ندارد. او تاکید کرد، تنها ولسوالی های باغران و دوشی هلمند، خاک افغان زابل و ناوه غزنی از چندین سال به این طرف در اداره شورشیان بوده است.

رییس اپراسیون وزارت دفاع ملی ضعف در کمک رسانی سریع به نیروهای امنیتی را پذیرفت وآن را ناشی از کم ظرفیتی وزارت دفاع ملی دانست.

آقای با اشاره به تلفات سنگین شورشیان در چهار ماه گذشته گفت تنها ۷۰۰ نفر از آنان به اسارت نیروهای امنیتی درآمده اند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *