مخالفین مسلح بر بخش های از ولسوالی “قلعه زال” تسلط یافتند

طالبان،بخش هایى از ولسوالى قلعه زال ولایت کندز را تصرف کرده اند. مقامهای امنیتی میگویند اما در آنجا و ولسوالى خان آباد مخالفین تلفات سنگین را متحمل شده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محبوب الله سعیدى، ولسوال قلعه زال میگوید که صدهامخالف مسلح به شمول اتباع خارجى ازولسوالى چهاردره ومنطقه گورتپه مرکزکندز بر قلعه زال یورش برده ودرگیرى ها از سه روز بدینسو ادامه دارد.

ولسوال قلعه زال میگوید نیروهای دولتی بخشهایی از این ولسوالی را از دست داده اما در جریان درگیرى ۲۵ مخالف و دو پولیس محلى کشته شده و ۱۵ تن و شش پولیس زخمی اند.

سعیدى گفت که مرکز قلعه زال و دفتر ولسوالى و فرماندهی پولیس هنوز در کنترل نیروهاى دولتى قراردارد، اماهشدارداد که تعدادنیروهاى امنیتى کم است و اگر کمک نرسد،احتمال سقوط ولسوالى وجود دارد.

گروه طالبان ادعا کرده که چهارپوسته امنیتى درظلم آباد و تربوز گذر قلعه زال را تصرف نموده ومرکز ولسوالى درحالت محاصره قرار دارد.

درگیری در قلعه ی زال سبب شده که صدها خانواده مجبور به ترک منازل شان گردند.

در خان اباد نیز جنگ جریان دارد و نیروهای دولتی میگویند برخی مناطق را از کنترل مخالفان خارج کرده اند.

عبدالصبور نصرتى فرمانده پولیس کندز گفت که درعملیات نیروهاى مشترک امنیتى ساحات باسوس و کهنه قلعه آقتاش با ۱۰ روستا دوباره به کنترول دولت درآمده است.

او گفت که دراین عملیات ۱۰ مخالف از پا درآمده و شماری نیز زخمی اند

نصرتى گفت که دراین عملیات اردو،پولیس ملى، نظم عامه، پولیس محلى و خیزش مردمى شرکت داشته و تمام ساحات ازدست رفته ازتصرف طالبان خارج خواهند شد. طالبان دو روز پیش ۵۰ روستا در آقتاش را به تصرف خود در اورده بودند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *