ارگ: ماهیچ قدرتی را موازی با خویش برتابیده نمی‌توانیم

ریاست جمهوری می گوید، هیچ حرکت موازی با نظام سیاسی کشور را نمی پذیرد ودر برابر آن با همه توان و اقتدار مردمی خواهد ایستاد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ”  ارگ در بیانیه خود گفته که با طالبان و دیگر گروه های مسلح، تنها با عنوان یک گروه مسلح مخالف، گفتگو خواهد کرد.

این اظهارات پس از تحولات تازه در رهبری طالبان در خبرنامه ای از سوی ارگ ریاست جمهوری اعلام شده و درآن امده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان تحولات و رویدادهای اخیر در رهبری گروه طالبان و شبکه حقانی از جمله نحوه و محل برگزاری نشست های آنان را به دقت زیر نظر دارد.

در خبرنامه ارگ تصریح شده که” این تحولات، سوال های زیادی را در تمام سطوح نزد مردم افغانستان و جهان ایجاد کرده است. گروه هایی که با تأثر از تبلیغات سوء دشمنان افغانستان، علیه مردم و کشور شان در جنگ قرار دارند، باید بدانند که فریب خورده اند و با حرکت در این مسیر ضد مردم و منافع افغانستان، مرتکب اعمال جنایت بار بیشتر می شوند.”

درهمین حال، شوراى ولایتى کمیته صلح و نهادهاى مدنى ولایت لوگر، از طالبان خواستند که از جنگ دست کشیده و وارد مذاکره شوند. این شورا همچنین اظهارات تازه رهبر جدید طالبان را بازتاب دهنده گفته هاى بیگانگان عنوان داشتند. حسیب الله ستانکزى رییس شوراى ولایتى لوگرگفت، چهاردهه جنگ، مردم افغانستان را خسته نموده ومردم اول تر ازهمه به صلح نیاز دارند.

وى افزود: “آنچه را که ملا منصور گفته، ازدهن بیگانگان بوده و خلاف خواست مردم و درتضاد با ارشادات دین مقدس اسلام است؛ زیرا اسلام بر مذاکره و تفاهم تاکید دارد.”

ارگ ریاست جمهوری هم در بیانیه خود بر صلح باعزت تاکید کرده است.

ملا اختر محمد منصور رهبرجدید طالبان در اولین پیام خود پس از احراز رهبری طالبان خواهان اتحاد وهمبستگی طالبان و ادامه جنگ در کشور شد.

اقای منصور،در این پیام پروسه صلح با حکومت افغانستان را تبلیغات دشمن خوانده و وعده داد که قناعت آنانی را که به گفته وی آزرده اند، بدست میآورد. ناظران این اظهارات را نشانه اختلافات عمیق در رهبری طالبان می دانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *