داعش در پشت دروازه های غزنی

برخی از همکاران شورای صلح غزنی برای گسترش داعش در این ولایت تلاش می‌کنند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مسولان حکومتی غزنی می‌گویند: این افراد قبلا در زمینه دعوت مخالفان مسلح به روند صلح همکاری داشته‌اند، اما حالا زمینه گسترش داعش را در برخی ساحات غزنی و ولایت‌های همجوار فراهم می‌کنند. اما مقام‌ها در شورای عالی صلح غزنی در مورد این خبر اظهار بی خبری می کنند

به اساس گزارش‌ها از هفت ماه به این طرف، حدود ۸۰۰ تا یک هزار جنگجوی خارجی وابسته به داعش در ولسوالی‌های دایچوپان و خاک افغان زابل در همسایگی غزنی فعال هستند.

برخی از مسولان حکومتی در غزنی می‌گویند: افرادی که با شورای عالی صلح غزنی همکاری دارند در ماه‌های اخیر با این جنگجویان خارجی ارتباط گرفته و از آنان پول و امکانات مطالبه کرده‌اند. به گفته این مسئولان افراد یاد شده به جنگجویان خارجی وابسته به داعش تعهد کرده‌اند که زمینه استقرار آنان را در ساحات غزنی و ولایت‌های همجوار غزنی فراهم میسازند.

در همین حال مدیر شیر جان سرپرست شورای عالی صلح غزنی گفته، آنها در این ارتباط معلومات کافی ندارند. او اما تاکید کرده که روحیه طالبان غزنی با داعش همخوانی ندارد لذا تصور نمی‌کند که طالبان با داعش همکاری نمایند.

کلیپ….مدیر شیرجان- سرپرست شورای عالی صلح غزنی

سرپرست شورای عالی صلح غزنی گفته تا بحال چند بار در ولسوالی‌های گیلان و اندر غزنی بین طالبان محلی و کسانی که برای داعش کار میکنند برخوردهای مسلحانه صورت گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *