موسی‌قلعه آزاد شد

ولسوالی موسی قلعه نیمه های شب گذشته آزاد شد و این ولسوالی دوباره بدست نیروهای امنیتی کشور افتاد. وزارت دفاع ملی در اعلامیه ای نوشته که عملیات آزادی سازی این شهر به فرماندهی رئیس ستاد مشترک ارتش راه اندازی شده بود.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جنرال قدم شاه شهیم، لوی درستیز وزارت دفاع ملی و جنرال محمد سالم احساس، فرمانده عمومی پولیس وزارت داخله، دیروز به هلمند رفتند تا اوضاع امنیتی این ولایت بخصوص ولسوالی‌های موسی قلعه و نوزاد را بررسی کنند. آنان در یک نشست امنیتی با والی هلمند در شهر لشکرگاه، در مورد امنیت این دو ولسوالی گفتگو کردند.

میرزا خان رحیمی والی هلمند پس از این نشست گفت: به زودی عملیات گسترده زمینی و هوایی در دو ولسوالی موسی قلعه و نوزاد راه اندازی می‌شود.

وزارت دفاع ملی اما امروز با نشر خبرنامه‌ای از آزادسازی موسی قلعه خبر داده و گفته که در جریان عملیات آزادی سازی به فرماندهی لوی درستیز قوای مسلح، ۲۲۰ مخالف دولت کشته و زخمی شده‌اند. به نوشته بیانیه، مقادیر زیادی اسلحه و سایر تجهیزات نظامی نیز به غنیمت گرفته شده و صدها حلقه ماین کشف و خنثی شده است. وزارت دفاع همچنین گفته که عملیات پاکسازی در تمامی بخش‌های ولسوالی موسی قلعه، جریان دارد. مقام‌های محلی هلمند هم گفته‌اند که در جریان عملیات پس‌گیری موسی قلعه، دست‌کم ۲۵ سرباز دولتی کشته و ۴۰ تن از آنان زخمی شده‌اند.

در همین حال، مقام‌های محلی هلمند حضور نیروهای خارجی در عملیات موسی قلعه را رد کرده‌اند. پیشتر گزارش شده بود که نیروهای امنیتی در عملیات مشترک با ناتو برای پس‌گیری موسی قلعه اقدام کرده‌اند. میرزاخان رحیمی والی هلمند اما این گزارش را رد می‌کند. او همچنین گزارش‌ها مبنی بر بی‌جا شدن شمار زیادی از خانواده‌ها در موسی قلعه را کرده است. آقای رحیمی تاکید کرده که تاکنون هیچ آسیبی به غیرنظامیان در این ولسوالی وارد نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *