هشدار وزات داخله در مورد عدم توزیع تذکره‌های برقی در وقت مشخص

وزارت داخله در مورد تاخیر در توزیع شناسنامه‌های الکترونیک هشدار داد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این وزارت گفته اگر تاریخ آغاز توزیع این شناسنامه‌ها به زودی مشخص نشود، قراردادهای ۱۱ هزار کارمند اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیک را لغو می‌کند.

وزارت داخله گفته، غفلت در زمینه توزیع شناسنامه‌های الکترونیک، انعکاس‌های منفی دارد. این وزارت با ارسال مکتوبی به اداره امور، گفته که بحث برسر تاریخ شروع توزیع تذکره‌های الکترونیک را در دستور کار نشست این هفته کابینه، شامل سازد. وزارت داخله با اشاره به مشکلات مالی این وزارت هشدار داده اگر در نشست این هفته کابینه در مورد شناسنامه‌های الکترونیک این موضوع بحث نشود و تاریخ دقیق شروع توزیع آن مشخص نگردد، قراردادهای تمامی یک هزار کارمند اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیک را لغو می‌کند. این وزارت تاکید کرده که توانایی پرداخت حقوق این کارمندان را ندارد. در مکتوب وزارت داخله گفته شده که این کارمندان آموزش‌های مختلف را برای توزیع این شناسنامه‌ها گذرانده‌اند و این وزارت مجبور است در مورد سرنوشت آنها تصمیم بگیرد.

به اساس مکتوب وزارت امور داخله، در نشست شانزدهم اسد در ارگ با رییس جمهوری، فیصله شد که در جلسه کابینه در مورد تاریخ جدید برای شروع مرحله آزمایشی توزیع شناسنامه‌های الکترونیک تصمیم گرفته شود، اما در دو نشستی که کابینه در هفته‌های گذشته داشت، این بحث شامل آجندای نشست نشده بود.

قرار بود که مرحله توزیع آزمایشی این شناسنامه‌ها به تاریخ ۲۸ اسد (سالروز استقلال کشور) آغاز شود اما ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که این مناسبت به تجلیل و قدردانی از نیروهای امنیتی اختصاص یافته است. در اعلامیه ارگ ریاست جهوری گفته شده بود که شروع مرحله آزمایشی شناسنامه‌های الکترونیک در یک مراسم ویژه در روزهای نزدیک آغاز می‌شود.

انتظار می‌رود در مرحله آزمایشی توزیع شناسنامه‌های الکترونیک که سه ماه را در بر خواهد گرفت، برای ۳۶۹ هزار نفر از شهروندان کابل این شناسنامه‌ها صادر شود. برنامه نام‌نویسی و ثبت هویت شهروندان از یک سال پیش آغاز شده، اما علیرغم وعده‌های حکومت، توزیع شناسنامه الکترونیک بارها به تاخیر افتاده است.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *