واکنش تند اماراتی‌ها درپیوند با کشته شدن نیروهای مسلحش در جنگ با یمن

در پی کشته شدن ده‌ها سرباز امارات متحده عربی در یمن سه روز پیش، جنگنده های این کشور و سایر اعضای ائتلاف عربی، روزگذشته و امروز مواضع جنبش حوثی را در شهرهای مختلف شدیدا بمباران کردند. مقام های یمنی، این بمباران ها را شدیدترین حملات هوایی طی ماه های اخیر توصیف کرده اند.

به اساس گزارشها حملات هوایی جنگنده های امارات متحده عربی و سایر اعضای ائتلاف بر مواضع نیروهای حوثی و متحدین آن در شهرهای صنعا، صعده، ایب و ولایت مآریب طی روزگذشته و امروز انجام شده. شیخ محمد بن زاید آل نحیان، فرمانده نیروهای مسلح امارات گفته، کشته شدن ۴۵ سرباز اماراتی در یمن باعث نمی شود این کشور از جنگ یمن عقب نشینی کند. در یک حمله راکتی نیروهای حوثی جمعه گذشته در ولایت مآریب ۴۵ سرباز اماراتی کشته شدند. طبق گزارشها ۵ سرباز بحرینی نیز در این حملات از بین رفتند و عربستان نیز گفته که ده سرباز این کشور در حمله راکتی یاد شده، جان باخته اند.

حملات هوایی ائتلاف به یمن طی روزگذشته و امروز سنگین ترین حملات طی چند ماه اخیر خوانده شده. این حملات در واکنش به کشته شدن دهها سرباز ائتلاف صورت گرفته.  باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در تماس تلفنی با امیر امارات، مرگ سربازان این کشور را تسلیت گفته است.

منصورهادی رئیس جمهور فراری یمن هم برای همدردی و تسلیت با مقام های اماراتی به این کشور سفر کرده.  در همین حال جنبش حوثی از حمله راکتی به پایگاه سربازان ائتلاف ستایش کرده و آن را انتقام گیری از خون هزاران یمنی خوانده که در حملات هوایی ائتلاف در ۵ ماه اخیر کشته شده اند. جنبش حوثی اعضای ائتلاف را به ارتکاب جنایت و نسل کشی در یمن متهم کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *