مقامات محلی درغزنی دولت مرکزی را به کم کاری متهم کرد

مسولان محلی غزنی حکومت مرکزی را به کم توجهی در امر باز سازی غزنی پس از انفجار سنبله سال گذشته متهم میکنند. آنان میگویند: با گذشت یک سال از انفجار ویرانگر سال گذشته هنوز در امر باز سازی ادارات تخریب شده کمک لازم صورت نگرفته است.

 به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “حمله مرگ بار سال گذشته که با انفجار ویرانگر در ریاست امنیت ملی غزنی آغاز شد، در تاریخ این ولایت بیسابقه خوانده میشود. در این انفجار بیش از یک صد تن که عمدتا غیر نظامی بودند کشته و زخمی شدند. میزان خسارت مالی این حمله هم بیش از یک صد میلیون افغانی براورد گردید.

محمدعلی احمدی معاون والی غزنی میگوید: پس از گذشت یک سال هنوز حکومت برای بازسازی ویرانیهای ناشی از آن حمله اقدام خاصی نکرده است.

ریاست اطلاعات و فرهنگ، آمریت رادیو و تلویزیون ملی در غزنی و موزیم این ولایت، بشترین آسیب را در حمله ماه سنبله سال گذشته متحمل شدند. بیش از یک سال است که نشرات تلویزیون دولتی غزنی بدلیل تخریب وسایل نشراتی آن قطع میباشد.

در این حمله دو موتر باری مملو از مواد انفجاری، انفجار داده شدند که در آن، چند مرکز نظامی و اداری غزنی هدف قرار گرفت و در نتیجه ۶ اداره کاملا تخریب شد و بیش از ده اداره دیگر قسما آسیب دیدند و به چند مارکت و سرای تجاری که در اطراف این ادارات قرار داشتند نیز آسیب جدی رسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *