ریاست اجرائیه: اوضاع امنیتی در کشور رو به‌بهبود است

نشست امنیتی دیروز در دفتر شورای امنیت ملی برگزار شد. در این نشست اوضاع امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان نهادهای امنیتی از پیشرفت‌ها در چندین عملیات نظامی خبردادند. در همین حال، ریاست اجرایی حکومت اعلام کرده که اوضاع امنیتی کشور به زودی بهبود خواهد یافت.

در نشست امنیتی روز گذشته که به ریاست اشرف غنی رئیس جمهوری برگزار گردید، مسئولان ارگان‌های امنیتی و دفاعی گفتند که عملیات نظامی برای سرکوب مخالفان جریان دارد. در این نشست همچنین از تلفات سنگین شورشیان در عملیات اخیر در ولسوالی‌های حصارک، شیرزاد و خوگیانی ننگرهار خبر داده شد. در نشست دیروز به نهادهای امنیتی دستور داده شد تا در جهت رسیدگی به نگرانی‌ها و تهدیدهای امنیتی اقدامات عاجل انجام دهند.

در همین حال، ریاست اجرائی حکومت از پیشرفت‌ها در اوضاع امنیتی طی ماه‌های آینده اطمینان داده است. این ریاست گفته، حکومت تلاش می‌کند تا تمامی فعالیت‌های را که به بهبود امنیت در کشور کمک کند، انجام دهد. به اساس گزارش‌ها هم اکنون عملیات نظامی در ۱۴ ولایت کشور جریان دارد.

این درحالی است که روز دو شنبه مجلس نمایندگان در اولین جلسه نیم سال دوم خود، از وضعیت امنیتی به شدت انتقاد کرد. شماری از اعضای مجلس گفتند، اگر حکومت به صورت عاجل در این زمینه اقدام نکند، آنان خود مجبورند وارد عمل شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *