افغانستان سد راه بر افراشته‌شدن پرچم داعش درقندهار توسط طالبان پاکستانی

افغانستان از پیوستن تحریک طالبان پاکستانی به داعش جلوگیری کرده است. جانان موسی زی سفیر کشورمان در پاکستان با بیان این مطلب اظهارداشته که طالبان پاکستانی، قصد داشتند با رخنه به ولایت ننگرهار پرچم داعش را بلند کنند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای موسی زی که در کنفرانسی با عنوان «جلوگیری از افراطیت خشونت‌بار» در اسلام آباد سخن می‌گفت، تاکید کرده که پاکستان هم باید از برگزاری گردهمایی‌ها و اجلاس و نیز صدور فتوا مبنی جواز جهاد در افغانستان و پاکستان، جلوگیری کند. او افزود که هیچ جهاد مشروعی در دو کشور افغانستان و پاکستان وجود ندارد. آقای موسی‌زی همچنین خواهان همکاری‌های بیشتر دو کشور برای رفع تهدیدهای تروریزم شد.

سفیرکشورمان، با بیان اینکه افغانستان نسبت به هر کشور دیگر در منطقه و جهان، قربانی تروریزم می‌باشد، خاطرنشان ساخت که افغانستان حاضر است تا علیه تروریزم مبارزه مشترک نماید.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قبلا شماری از علمای دینی پاکستان حملات تروریستی در افغانستان را مشروع دانسته بودند. همچنین گروه داعش چند ماه پیش ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌داد، شماری از رهبران پیشین تحریک طالبان پاکستان، با برافراشتن پرچم داعش با ابوبکر البغدای رهبر این گروه، بیعت می‌کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *