کمپل: همکاری‌ما با افغانستان دوام‌دار خواهد بود

جنرال جان کمپبل فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان دیروز در مراسم یابود از چهاردهمین سال حادثه یازده سپمتامبر در نیویارک امریکا، تعهد کرد که برای افغانستان مطمئین و باثبات همکاری های شان را ادامه می دهند. این درحالیست که باگذشت چهارده سال از جنگ غرب علیه هراس افکنی، نه تنها تروریسم نابوده نشده، بلکه تقویت و گسترش نیز یافته است.

فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان درمراسم یابود از چهارده همین سالگشت یازده سیپتامبرگفت، در کنار حفاظت از ایالات متحده امریکا، با افغان ها نیز همکاری خواهند کرد تا این کشور آینده مطمین و باثبات داشته باشند.

جنرال جان کمپ بل/ فرمانده عمومی ناتودرافغانستان

تعهد دوامدار ما با افغانستان مهم و قابل ملاحظه است. ما یکجا از کشورهای خود حفاظت می کنیم و همچنین با مردم افغانستان در تامین امنیت و ثبات و آینده مطمئن همکاری خواهیم کرد.”

 این جنرال ارشد امریکایی با اشاره به حملات یازدهم سیپتامبر گفت، این حملات جهان را برای همیشه تغییر داد و امریکا برای حفاظت از منافع ملی خود ماموریت نظامی در افغانستان را اغاز کرد و این ماموریت همچنان به همین منظور ادامه دارد.

 به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن “مراسم یادبود از چهاردهمین سالروز حملات تروریستی یازدهم سپتمبر را در حالی برگزار می کنیم که برای حفاظت از منافع ملی ما، ماموریت نظامی را در افغانستان انجام می دهیم. ما باید بدانیم که چرا اینجا آمده ایم؟ چی را انجام داده ایم؟ و برای اهداف که در برابر ماست خود را تقویت می کنیم.”

فرمانده ناتو گفت “در حملات تروریستی یازدهم سپتمبر حدود سه هزار تن کشته شدند که تقریبا مربوط به ۹۰ کشور، با فرهنگ ها، ادیان و مذاهب مختلف بودند.” او گفت، چهارده سال پیش در همین روز،

نوزده تروریست شبکه القاعده، چهار هواپیمای امریکایی را دزدیدند. آنها با دو هواپیمای دیگر، برج های مرکز تجارت جهانی و با یکی دیگر وزارت دفاع امریکا را هدف قرار دادند و هواپیمای چهارم در ایالت پنسلوانیای امریکا سقوط کرد.

این حملات باعث شد که امریکا با هدف از بین بردن تروریسم، جنگ را در افغانستان اغاز کند اما حالا با گذشت چهارده سال از اغاز جنگ علیه هراس افکنی، این پدیده نه تنها از بین نرفته بلکه توسعه و گسترش نیز یافته است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *